خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

برجام جان تازه‌ای به صنعت نفت بخشید/ مطالبات چای‌کاران مربوط به سهم کارخانجات است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۲۹

استاندار گیلان با بیان اینکه صنعت‌نفت سال‌های اخیر بار دیگر جان تازه‌ای به خود گرفت، اظهار کرد: این صنعت با تدبیر دولت‌یازدهم و انجام برجام بار دیگر به دوران اوج خود رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: فاز دوم پروژه راه‌آهن رشت - بندرانزلی با پیشرفت 10 درصد در حال اجرا است.

وی تکمیل آزادراه منجیل رودبار را از پروژه‌های برجسته گیلان عنوان و بیان کرد: 11 کیلومتر این پروژه به عنوان بخشی از آزاد راه قزوین - رشت بوده که 2/3 کیلومتر آن تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و عملا از مسیر یاد شده تنها حدود 2/ 8 کیلومتر باقی می‌ماند که تشریفات اجرای آن نیز انجام گرفته است.

استاندار گیلان افزود: چهار سد لاستیکی سال 95 در استان ساخته شده است. هفت سد لاستیکی دیگر و سدهای مخزنی پلرود با پیشرفت فیزیکی 45 درصد و شفارود با 30 درصد در حال اجرا است.

وی یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی کشاورزی را از دیگر اقدامات و پروژه‌های برجسته در گیلان عنوان و یادآور شد: این پروژه با اعتبار اولیه 500 میلیارد ریال سال 95 در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

استاندار گیلان اظهار داشت: احداث و تکمیل اسکله‌های بندر کاسپین از دیگر پروژه‌ها است که این بندر با ظرفیت 22 میلیون تن کالا در حال احداث است.

وی ارایه گزارش در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با وضعیت صنعت بحران‌زده چای و ساماندهی آن اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در قبال حمایت از تولید داخلی به‌ویژه در بخش تولیدات کشاورزی تحول مثبتی در این رابطه انجام گرفته است.

استاندار گیلان بیان داشت: سال‌جاری 80 تا 85 درصد چای تولید شده استان گیلان به فروش رفته و موفقیت‌های خوبی در این بخش داشته‌ایم. کارخانجات چای 2.5 درصد باقیمانده مطالبات چای‌کاران را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین محورهای اقتصادی استان بر مبنای خدمات، بازرگانی، کشاورزی و صنعت شکل گرفته است.

نجفی نشست اقتصاد مقاومتی در رشت با بیان اینکه در زمان حاضر هشت شهرستان گیلان، سبز معرفی شده، اظهار کرد: تا پایان دولت هشت شهرستان دیگر را سبز معرفی خواهیم کرد.

وی گازرسانی را از اقدمات خوب وزارت نفت عنوان کرد و ادامه داد: در زمان حاضر 100 درصد شهرهای استان گیلان از نعمت گاز برخوردارند و ضریب پوشش در روستاها نیز به 96 درصد رسیده است.

 نجفی با بیان اینکه جای سایت نفتی سردار جنگل در دریای خزر تثبیت شده، اظهار کرد: سایت نفتی سردار جنگل نیاز به تحرک و پویایی اعتباری دارد.

وی گفت: شرایط مطلوبی برای شکل‌گیری سایت نفتی سردار جنگل در رودسر وجود دارد و با توجه به انتظاراتی که برای مردم استان ایجاد شد. امیدواریم این مهم هر چه سریع تر تحقق یابد .

استاندار گیلان گفت: صنعت نفت سال‌های اخیر با اجرای برجام، تدبیر دولت، مدیریت رهبری و وزیر نفت، بار دیگر جان تازه‌ای به خود گرفت و به دوران اوج خود رسید.اثرات این بازگشت را در رشد اقتصادی کشور و اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی و مجامع بین المللی به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فرآیند اقدامات انجام گرفته در طول دولت‌یازدهم حاکی از این است که صنعت نفت، یکی از سخت‌ترین و در عین حال پرافتخارترین دوران خود را طی کرده است.

استاندار گیلان گفت: تشکیل شورای کشاورزی، کارگروه رفع موانع تولید، کارگروه تعیین تکلیف واحدهای جانشین شده توسط بانک‌ها در شهرک‌های صنعتی، ایجاد و راه‌اندازی سامانه جامع ارائه خدمات الکترونیک سرمایه‌گذاری خارجی، تشکیل کارگروه وصول مطالبات معوق بانکی، تشکیل ساختار اجرایی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اجرای طرح روستای فاقد بیکار، اجرای طرح مشترک توانمندسازی جامعه هدف روستائیان از جمله اقدامات بارز و ابتکاری مدیریتی – نرم افزاری و ساختاری اقتصاد مقاومتی در استان به شمار می‌رود.

وی افزود: گیلان جزو 4 استان برتر کشور در اجرای طرح روستای فاقد بیکار است. همچنین پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 540 تن نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز