خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

پنجاه چهره مهم انتخابات شورای شهر کرج+جدول

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۷۰

جریان‌های عمده سیاسی در البرز آماده رقابت برای کسب کرسی‌های شورای شهر می‌شوند.

در حاشیه تهران شهری کوچک بود. اما حالا تبدیل به یکی از کلان‌شهرهای ایران شده است که به راحتی در میان 5 شهر بزرگ ایران قرار می‌گیرد. با این حال تنها دو نماینده در مجلس دارد و هنوز برخی این شهر را با حضور قومیت‌ها تفسیر می‌کنند. این حکایت شهر کرج است که به انتخابات شورای شهر پیش رو می‌نگرد که کدام چهره‌ها برای ساختن این شهر برنامه بهتری دارند تا جایگاه این کلان‌شهر، به جایی برسد که باید.

اصولگرایان که همیشه عنان قدرت را در این شهر در دست داشته‌اند چهره‌های سرشناسی را راهی انتخابات خواهند کرد. چهره‌هایی که عموما برای مجلس هم آمدند و رای نیاوردند.

 حسین علیمردانی دبیرکل جمعیت هم اندیشان استان البرز و چشم پزشک و از صاحبان مجتمع چشم پزشکی نوردیدگان در کرج که با برگزاری جلسات هفتگی با حضور کاندیداهای احتمالی سعی دارد در لیست اصولگرایان قرار بگیرد یکی از این افراد است.

 رشید جلالی نماینده اسبق کرج در مجلس هفتم و کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی دیگر چهره‌ای است که عزم خود را برای حضور در دومین انتخابات شورای شهر جزم کرده است.

احمدرضا باهک و ابراهیم رضاپور نیز که سابقه حضور در نهادهای نظامی را دارند از جمله چهره‌های احتمالی لیست اصولگرایان هستند به خصوص اینکه رضاپور نزدیکانی در شهرداری کرج دارد که برای ارتقای خود امید به پیروزی او دارند.

در کنار این افراد بانوان کرجی نیز عزم جدی برای حضور در انتخابات این دوره شورای شهر و روستا دارند. در صدر زنان اصولگرا نام‌هایی مثل طاهره پورشمسیان( کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کاندیدای مجلس دهم) و فاطمه آجرلو (نماینده اسبق کرج در دوره هفتم و هشتم و وزیر رفاه پیشنهادی دولت دهم به مجلس و از نیروهای جبهه پایداری) قرار دارند. آجرلو یک بار سابقه رد صلاحیت در انتخابات مجلس دهم را در کارنامه دارد و  روی حمایت اقشار ضعیف حساب کرده است.  منصوره معصومی اصل (کارشناس ارشد علوم قرآنی و مدیر موسسه بیت النور)  و از چهره های نزدیک به امام جمعه یکی دیگر از اصولگرایانی است که نام او در محافل سیاسی استان شنیده می‌شود.

از اعضای فعلی شورای شهر کرج که همگی اصولگرا هستند هم بسیاری قصد دارند دوباره در انتخابات حضور پیدا کنند. این افراد بیشتر از اینکه به احزاب اصولگرای مستقر در تهران نزدیک باشند به نمایندگان اصولگرای کرج در مجلس وابسته هستند.

در صدر این افرد حسام عباسی دبیر این شورا قرار دارد. سعید فیروزگاه با سابقه ریاست کمیسون عمران شورای شهر فعلی، علی حاج کاظم رییس اسبق زندان رجایی شهر و رییس کمیته اجتماعی شورا،  غفور قاسم پور عضو شورا،  حجت الله غلامرضایی ریس فعلی کمیسیون عمران و شهرسازی شورا چهره‌های اصلی این لیست هستند.

در این میان اصلاح‌طلبان هم چهره‌هایی برای انتخابات شوراها دارند تا در وضعیت مدیریت شهری «تغییر» ایجاد کنند. محسن صادق از مجمع ایثارگران اصلاح طلب، مهدی مرادی و محمد پورشمسیان از حزب اتحاد ملت، علی خیلدار مدیر اسبق اداره ارشاد و معصومه قربانی آندره سی استاد دانشگاه از کارگزاران سازندگی، منوچهر اتابکی از انجمن اسلامی معلمان،  مسعود ساکت اف از فعالین فرهنگی هنری، پریدخت اشکواری استاد دانشگاه پرستاری، احد رسولی از حزب اراده ملت، عباس زارع مدیر سابق شهرداری، سعید توکلی فعال محیط زیست از جمله چهره‌هایی هستند که احتمالا لیست اصلاح‌طلبان با اسامی آنان مزین خواهد شد.

اما در کنار این افراد چهره‌های جوانی مثل  آرش نجفیان و  ندا سوری (اتحاد ملت) مازیار بالایی و حسین عبدی(اعتماد ملی) فعال سابق دانشجویی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی  حمید صمیمی (انجمن اسلامی مهندسین) کاظم تفته (حزب اسلامی کار) نیز آماده حضور در انتخابات می‌شوند تا لیست اصلاح‌طلبان از چهره‌های جوان و متخصص نیز بهره برده باشد.

آخرین گروهی که برای انتخابات آماده می‌شوند نزدیکان حزب اعتدال و توسعه هستند. جریانی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نام کولیوند را در فهرست انتخاباتی خود قرار داد و حالا می خواهد با چهره‌هایی مثل  صلاح الدین دلشاد(پزشک) منصور وحیدی، عضو سابق نهادهای اطلاعاتی، سید حمید موسوی ریس هیات تیراندازی کرج و فاطمه رمضان‌زاده (فرهنگی)وارد عرصه انتخابات شوراها شوند که ظاهرا از شهردار شدن سید علی آقازاده شهردار سابق کرج حمایت می‌کنند و در جلسات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان البرز نیز حضور ندارند.

نام

رزومه

گرایش

محسن صادق

عضو مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب

اصلاح‌طلب

حسین علیمردانی

دبیرکل جمعیت هم اندیشان استان البرز

اصولگرا

علی خیلدار

مدیر اسبق ارشاد

اصلاح‌طلب

کاظم تفته

عضو حزب اسلامی کار

اصلاح‌طلب

حجت الله غلامرضایی

عضو شورای شهر

اصولگرا

معصومه قربانی آندره سی

استاد دانشگاه

اصلاح‌طلب

فاطمه آجرلو

نماینده پیشین مجلس

اصولگرا

سعید توکلی

فعال محیط زیست

اصلاح‌طلب

مسعود ساکت اف

فعال فرهنگی

اصلاح‌طلب

صلاح الدین دلشاد

پزشک

اعتدالگرا

علی حاج کاظم

عضو فعلی شورای شهر

اصولگرا

رشید جلالی

نماینده سابق کرج

اصولگرا

محمد پورشمسیان

عضو حزب اتحاد ملت

اصلاح‌طلب

طاهره پورشمسیان

فعال سیاسی

اصولگرا

آرش نجفیان

رئیس شورای اصلاح‌طلبان پردیس

اصلاح‌طلب

غفور قاسم پور

عضو فعلی شورای شهر

اصولگرا

منوچهر اتابکی

عضو انجمن اسلامی معلمان

اصلاح‌طلب

احمدرضا باهک

فرمانده سپاه

اصولگرا

حمید صمیمی

عضو انجمن اسلامی مهندسین

اصلاح‌طلب

پریدخت اشکواری

استاد دانشگاه پرستاری

اصلاح‌طلب

حسام عباسی

دبیر شورای شهر

اصولگرا

عباس زارع

مدیر شهرداری

اصلاح‌طلب

فاطمه رمضان‌زاده

فعال فرهنگی

اعتدالگرا

ندا سوری

عضو حزب اتحاد ملت

اصلاح‌طلب

منصوره معصومی اصل

مدیر موسسه بیت النور

اصولگرا

مهدی مرادی

عضو حزب اتحاد ملت

اصلاح‌طلب

سید حمید موسوی

رئیس هیئت تیراندازی کرج

اعتدالگرا

حسین عبدی

عضو حزب اعتماد ملی

اصلاح‌طلب

ابراهیم رضاپور

فرمانده سپاه

اصولگرا

احد رسولی

عضو حزب اراده ملت

اصلاح‌طلب

منصور وحیدی

مسئول سابق اطلاعات

اعتدالگرا

مازیار بالایی

عضو اعتماد ملی

اصلاح‌طلب

سعید فیروزگاه

عضو شورای شهر

اصولگرا

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز