خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:‬

جابجایی ٨٠٠ هزار مسافر در خطوط ریلی استان در سال گذشته/ تقاضا داریم اعتبارات تعمیر پل‌ها صفر نشود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۰۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در حوزه ریلی، استان کرمان با ١٨١ هزار کیلومتر مربع مساحت دو خط ریلی بسیار مهم کشور یعنی بندرعباس-سیرجان- بافق و زاهدان-بم-کرمان و ادامه را درون خود دارد و حدود ٨٠٠ هزار نفر مسافر سال گذشته در این خطوط جابه جا شده اند.

به گزارش ‬ایلنا، محمدمهدی بلوردی امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه های ملی و استانی که با حضور معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور برگزار می شد با بیان اینکه در حوزه ریلی، استان کرمان با ١٨١ هزار کیلومتر مربع مساحت دو خط ریلی بسیار مهم کشور یعنی بندرعباس-سیرجان- بافق و زاهدان-بم-کرمان و ادامه را درون خود دارد افزود: حدود ٨٠٠ هزار نفر مسافر سال گذشته در این خطوط جابه جا شده اند.

وی با اشاره به اینکه باید ساخت خطوط فرعی را مد نظر قرار دهیم ادامه داد: باتوجه به اینکه قرار است خط راه آهن چابهار- ایرانشهر-زاهدان و فهرج کریدور شرق کشور را پوشش دهد، پیشنهاد این است که خط ایرانشهر-فهرج مجداد در دستور کار قرار گیرد چراکه خط زاهدان-مشهد شاید در دراز مدت محقق شود.

بلوردی با اظهار به اینکه در بخش جاده حدود یکهزار و ٧٠٠ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد گفت: در بخش آزادراهی هیچ راهی نیست اما در مسیر سیرجان-بندرعباس بیش از ٢٢ هزار وسیله نقلیه تردد می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: یکی از برنامه های در دستور کار ایجاد آزاد راه سیرجان-بندرعباس به طول ٥٤ کیلومتر است که با مشارکت ٣٠ درصدی بخش خصوصی و ٧٠ درصدی دولت بزودی کلنگ زنی می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: آزادراه سیرجان-بندرعباس پیوست قانون هست اما آزاد راه سیرجان- یزد در قانون نیست که این مساله امیدواریم حل شود.

وی با اشاره به ردیف سوم کرمان- بندرعباس به طول ٣٥٤ کیلومتر، گفت: برای این مسیر سرمایه گذار به طور ١٠٠ درصد تقبل خواهد کرد و ساخت ٨٠ درصد را خود و ٢٠ درصد را به شش شرکت دیگر سپرده است از این رو مطالعات فاز سوم دیروز در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید و همزمان شش شرکت هر کدام ساخت ٦٠ کیلومتر را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: یکهزار و ٧٠٠ بزرگراه در استان ساخته شده است که ١٧٠ میلیارد تومان در این بخش بدهکار هستیم، ضمن اینکه ٢٤ محور بزرگراهی از گذشته آغاز شده است، همچنین مساله دیگر این است که بزرگ ترین محور بزرگراهی ما کرمان-راور- دیهوک می باشد که شش پیمانکار دارد و ٢٣٠ میلیارد تومان مجموع قراردادهای این مسیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه پروژه های بزرگراهی استان کاملا فعال است، گفت: استان در بخش حمل و نقل هوایی پنج فرودگاه فعال دارد که هم آمار مسافر و هم پروازهای داخلی و خارجی مشخص است.

وی سپس با یادآوری اینکه سیل اخیرخسارات زیادی به پل ها و جاده های استان وارد کرده است، تصریح کرد: در سطح ملی دو سال است که در تعمیر پل ها اعتبار کم است و امسال به صفر رسید در حالیکه پل ها با بارندگی های معمولی شسته می شوند و نیاز به مرمت دارند و وقتی مرمت نشوند با نخستین سیل از بین خواهند رفت، ضمن اینکه برخی جاده ها بسیار قدیمی و حتی ٤٨ سال پیش ساخته شده اند.

بلوردی در پایان خاطرنشان کرد: خواهش ما این است که در سطح ملی اعتبارات تعمیر پل ها صفر نشود چراکه نتیجه بدی در استان ما و استان های همجوار داشته است، ضمن اینکه ممکن است تعمیر یک پل ١٠٠ میلیون تومان اعتبار نیاز داشته باشد اما اگر در زمان مناسب تین کار انجام نشود، بعد از تخریب به دو میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز