خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد:‬

خریداری تضمینی برق تولید شده مددجویان کرمانی/ نیاز ٣٥٠٠ خانوار کرمانیِ تحت پوشش کمیته امداد به مسکن

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۷۱

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از خریداری برق تولید شده توسط خانواده ها، با تضمین ٢٠ ساله و افزایش ١٥ درصدی هر ساله قیمت، توسط شرکت برق خبر داد.

به گزار‬ش ایلنا، یحیی‌صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در چهاردهم اسفند بیان‌کرد: رسالت‌کمیته امداد خدمت رسانی و توانمندسازی خانواده‌هاست و نمی‌خواهیم افرادی به صورت مداوم مددجوی مستمری بگیر ما باشند.

وی افزود: کارهایی که در زمینه اشتغال و توانمندسازی در استان انجام داده ایم مورد توجه دستگاه های نظارتی واقع شده و باید طی سال جاری برای ٤ هزار و ٥٠٠ خانوار شغل مولد و پایدار ایجاد کنیم که خوشبختانه از برنامه جلو هستیم.

صادقی ادامه داد: همچنین بحث های تشویقی برای کارفرماها ایجاد کرده ایم و در صورتی که از خانواده مددجویان کسی را مشغول به کار کنند، دو سال معافیت بیمه‌ای خواهند داشت و تلاش می‌کنیم که این مدت دو سال معافیت را نیز افزایش بدهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح در استان صورت گرفته و تنها یک واحد نساجی ٩٥ نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد را به کار گرفته است افزود: بخش دیگر کار کمیته امداد، بحث نیروگاه های ٥ کیلوواتی انرژی خورشیدی است و با توجه به اینکه استان کرمان بهترین موقعیت را در کشور برای استفاده از انرژی خورشید دارد، به این سمت حرکت کردیم و قرار است در سال جاری یک هزار و ٢٠٠ پنل خورشیدی در منازل مددجویان ایجاد کنیم و قرار است تا پایان فروردین ٣٠٠ تا ٤٠٠ مورد از آنها بهره برداری شود که درآمد پایداری برای خانواده ها تامین می کند که قطعا تا ٢٠ سال این درآمد ادامه دارد.

وی از خریداری برق تولید شده توسط خانواده ها، با تضمین ٢٠ ساله و افزایش ١٥ درصدی هر ساله قیمت، توسط شرکت برق خبر داد و گفت: همچنین تعدادی نخبه در خانواده مددجویان کمیته امداد استان داریم که با صلاحدید خودشان به زودی آنها را معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اجرای این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: قرار است همچنین برای یکهزار و ٩٠٠ زن سرپرست خانوار تحت حمایت در شهرستان کهنوج نیز این پروژه اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: توانمندسازی را تنها در حوزه اقتصادی نمی دانیم، بلکه باید خانواده ها در زمینه فرهنگی توانمند شوند و با کمک خیّران تعدادی از خانواده های مددجو را به زیارت اماکن زیارتی داخل کشور و عتبات عالیات اعزام کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی برنامه های مختلفی داریم، در عین اینکه نیاز به کمک و حمایت همه به ویژه اصحاب رسانه داریم که شما خیلی از واقعیت را می دانید که شاید ما به آن نمی رسیم یا کم توجه هستیم.

صادقی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری برای کمک به خانواده های نیازمند در آستانه سال نو تصریح کرد: جشن نیکوکاری یک فرصت ملی است که ١٨ اسفندماه در مدارس سراسر کشور، ١٩ اسفند در پایگاه های کمیته امداد و ٢٠ اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری در سال جاری با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی" برگزار می شود، گفت: در سطح استان کرمان فعالیت های خوبی در برگزاری جشن خواهیم داشت و درآمد سال گذشته استان کرمان از محل جشن نیکوکاری حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده که تلاش می کنیم در اولین زمان به دست نیازمندان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: امسال نیز همکاران کار را از چند روز قبل آغاز و تاکنون حدود ٤٠٠ میلیون تومان کمک ها را جمع آوری کرده اند.

وی با اشاره به کاهش پایگاه های جمع آوری کمک ها گفت: همه تلاش ما برای ارزش دادن به گروه هدف است که انسان های شریفی می باشند و به همین دلیل پایگاه های سطح شهر تقریبا جمع آوری شده و از مدل های دیگر برای جمع آوری کمک های مردمی و خیّران استفاده می شود.

صادقی با اشاره به اینکه ١٠٠ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند، بیان کرد: نزدیک به ٣٠٠ هزار پاکت برای جمع آوری کمک به جشن نیکوکاری با همکاری آموزش و پرورش در حال توزیع در مدارس است.

‫ ‬مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان همچنین عنوان کرد: از حدود ٩ ماه قبل که بنده به کرمان آمدم، ٥ هزار و ٤٠٠ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در نوبت جهیزیه داشتیم و اکنون اعلام می کنیم که هیچ پشت نوبتی نداریم و با همکاری سپاه این اتفاق خوب افتاد و جهیزیه این نوعروسان تهیه و توزیع شد.

‫ ‬وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به ٣ هزار و ٥٠٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان نیاز به مسکن دارند و برنامه داریم طی سه سال این مشکل را حل کنیم و در این راستا از ظرفیت همه دستگاه ها و خیّران استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز