خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

ارتقا 12 درصدی شاخص آب شرب روستایی گیلان در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۶۹

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در مدت سه سال گذشته 12 درصد شاخص آب شرب روستایی گیلان ارتقا پیدا کرده و به طور متوسط سالانه به سه درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب روستایی گیلان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در استان اظهار کرد: به طور متوسط 30 درصد از لوله‌ها، مخازن و چاه‌های ما فرسوده‌اند و در حوزه بازسازی نیازمند اختصاص اعتبارات هستیم.

محب‌علی رنج‌ور با بیان اینکه مبلغ 413 میلیارد تومان طی برنامه پنج ساله و سالانه 80 میلیارد تومان برای بازسازی تاسیسات این شرکت نیاز داریم، تصریح کرد: تفاوت قیمت تمام شده با قیمت فروش از مشکلات آب و فاضلاب روستایی است.

وی افزود: اگر اعتبارات از ردیف ملی برای اجرای پروژه‌های بازسازی و نگه‌داری شرکت سهامی آب و فاضلاب روستایی گیلان اختصاص داده شود می‌تواند در این امر به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب روستایی گیلان قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب روستایی طبق صورت‌های مالی را 730 تومان خواند و بیان کرد: قیمت فروش هر متر مکعب آب شرب روستایی 172 تومان است و به این دلیل دولت به ما کمک‌زیان پرداخت می‌کند.

رنج ور به کمک‌زیان 18 میلیارد تومانی آب و فاضلاب روستایی گیلان در سال 94 اشاره کرد و گفت: مبلغ 5.4 میلیارد تومان معادل 25 درصد از کمک‌زیان به ما پرداخت شده است و انتظار داریم اعتبارات به طور صددرصدی اختصاص داده شود.

رنج‌ور به ارتقای سالانه 1.8 درصد اجرای پروژه‌های آب روستایی در دولت‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در مدت سه سال گذشته 12 درصد شاخص آب شرب روستایی گیلان ارتقا پیدا کرده و به طور متوسط سالانه سه درصد است.

این‌مقام مسئول با اشاره به عقب‌ماندگی استان در شاخص آب شرب روستایی‌نسبت به شاخص کشوری، خاطرنشان کرد: شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی گیلان 76 درصد است.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی در راستای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در گیلان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: مبلغ 79 میلیارد تومان برای استان به تصویب رسیده و در سال گذشته و امسال 75 درصد از اعتبارات را جذب کردیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب روستایی گیلان به مقام نخست جذب اعتبارات استان در کشور اشاره و متذکر شد: مبلغ 400 میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم به شاخص‌صددرصدی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز