خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

امدادرسانی با بالگرد به روستاهای کوهستانی در شهرستان داراب

فرماندار داراب از امدادرسانی به وسیله بالگرد به روستاهای کوهستانی شهرستان داراب خبر داد.

عبدالرضا قاسم‌پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: بارندگی‌ها در استان فارس و روستاهای این منطقه از یکشنبه هفته گذشته( 24 بهمن ماه) آغاز شده و تا جمعه شب ادامه داشت که با جاری شدن سیل و سیلاب و وارد شدن خسارت به برخی از زیرساخت های استان همراه بود.

قاسم‌پور افزود: به دنبال این حوادث در چند روز گذشته جلسات ستاد بحران را تشکیل دادیم و از مناطق بافت فرسوده همراه با اعضای کارگروه ستاد بحران بازدید داشتیم تا از نزدیک وضعیت نقاط آسیب دیده و نحوه امدادرسانی را بررسی کنیم.

قاسم‌پور تصریح کرد: دو روستای کوه سفید و پاسالاری از همان روز اول تخلیه شد؛ البته روستای کوه سفید به دلیل فرونشست زمین و ساختمان‌ها مردم 6 سال است که بحث جابجا شدن شان دنبال می‌شود و از تمامی دستگاه‌ها خواسته شده که با جدیت بیشتری این قضیه را پیگیری کنند.  البته متاسفانه اهالی روستا در زمین جدیدی که برای زندگی آنها در نظر گرفته شده محیط زیست اجازه ساخت خانه‌های جدید را نمی‌دهد و اهالی این روستا در حالت بلاتکلیفی مانده‌اند.

فرماندار داراب در ادامه افزود: ظرف روزهای گذشته سه روستا داشتیم که رودخانه‌های آنها طغیان کرده است و از طریق هلال احمر به آنها امدادرسانی کرده‌ایم و چند کودک که بیمار شده بودند به مراکز درمانی جابجا شدند. 

وی تصریح کرد: امروز هوای آفتابی را در منطقه شاهد هستیم و از ساعت 12 شب گذشته بارندگی‌ها قطع شده و کار امدادرسانی با جدیت ادامه دارد.

قاسم‌پور با بیان اینکه در حال حاضر در روستای لایی زنگان استقرار داریم، گفت: در این روستا 70 تا 80 منزل مسکونی تخریب شده است. این روستا کوهستانی است و به دلیل اینکه جاده‌های آنها از رودخانه می‌گذرد با طغیان رودخانه اهالی روستا برای تردد با مشکل روبرو هستند.

فرماندار داراب در پایان افزود: بعد از این روستا به روستاهای دیگر کوهستانی با بالگرد کمک‌رسانی می‌کنیم و امروز رئیس بنیاد مسکن کشور احتمالا به همراه رئیس ستاد بحران کشور به داراب برای بازدیداز مناطق سیل زده سفر خواهند کرد.

کد خبر : ۴۶۰۸۵۴