خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بانوان استانداری کرمان خبر داد:

استان کرمان، رتبه نخست در حوزه فعالیت های اقتصادی بانوان در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۶۷۹

مدیرکل بانوان استانداری کرمان از کسب رتبه نخست استان کرمان در حوزه فعالیت های اقتصادی خبر داد.

به گزارش ا‬یلنا، فاطمه‌السادات حسینی در همایش فرم مدارس در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه بحمدالله فرماندار رفسنجان حمایت کاملی از تولیدات پوشاک شهرستان دارند و شهرستان رفسنجان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد، افزود: در مورد پوشاک مدارس جلسات متعددی با حضور استاندار کرمان برگزار کردیم و استاندار محترم در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کننده تاکید فراوانی دارد.

وی ادامه داد: پس از این جلسات نتیجه این شد که باید تولید فرم مدارس در خود استان کرمان صورت گیرد و هر شهرستان که این ظرفیت و توانمندی را در تولید کنندگان اعم از زنان و مردان دارد در این زمینه ورود کند.

مدیرکل بانوان استانداری کرمان با تاکید بر اینکه در این خصوص باید در حوزه بانوان ورود بیشتری داشته باشیم، توضیح داد: پس از جلساتی که داشتیم مقرر شد در هر شهرستان فرم مدارس توسط تولید کننده همان شهرستان صورت بگیرد و رفسنجان تنها شهرستانی است که کتابی در مورد فرم لباس طراحی و تدوین کرده است.

حسینی تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه اقتصادی توسعه پیدا کنیم و از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن سربلند بیرون بیاییم، باید به تولید و کار اقتصادی ورود کنیم. هم اکنون جهاد ما، جهاد اقتصادی است و باید تولید توسط زنان و مردان ایرانی انجام شود.

وی بیان داشت: کارآفرینی با آسیب‌های اجتماعی مقابله می‌کند و باید مصمم باشیم و عزم جزمی داشته باشیم و همان ‌طور که همه اقشار انقلاب را به پیروزی رساندند در جهاد اقتصادی هم باید همت کنیم و هماهنگ باشیم.

مدیرکل بانوان استانداری کرمان با اشاره به تدوین طرح ساماندهی مشاغل بانوان در استان تصریح کرد: استان کرمان در حوزه بانوان در حوزه فعالیتهای اقتصادی رتبه نخست کشور را کسب کرده که این یک افتخار است.

حسینی ادامه داد: طرح ساماندهی مشاغل بانوان، دو رویکرد دارد که از توان و منابع انسانی که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، استفاده شود و کارآفرینان شناسایی و حمایت شوند و در مقابل، بانوان و خانواده‌هایی که سرپرست خانوار هستند و به نوعی آسیب‌دیده هستند از آنها حمایت شود.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه ای که با کارآفرینان در کرمان داشتیم از آنها خواستیم هر یک حداقل ١٠ نفر از بانوان سرپرست خانوار را مشغول به‌ کار کنند که این طرح در شهر کرمان با تشکیل انجمن تولید پوشاک بانوان استان که مختص تمام شهرستان‌های استان کرمان است، آغاز به‌ کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز