خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با ایلنا:

فدراسیون اسلامی ورزش زنان باید بازگشایی شود/ به انتخاب دولت در خصوص گزینه وزارت ورزش احترام می‌گذاریم

طاهریان معتقد است که دولت روحانی دلایلی برای معرفی سلطانی‌فر به مجلس داشته است و همه باید به این انتخاب احترام بگذاریم.

طاهره طاهریان، مشاور معاون رییس جمهور در امور ورزش زنان و خانواده در خصوص وضعیت ورزش بانوان کشور به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: همواره بانوان در بخش‌های مختلف مطالباتی داشته‌اند که با رفت و آمد مسئولان سعی می‌کنند که به مواردی که می‌خواهند برسند و انتظارات خود را مطرح ‌کنند. بی شک باید در خصوص مشارکت بانوان در ورزش کشور تغییراتی صورت گیرد. متاسفانه با توجه به اینکه در فدراسیون‌ها از حضور نایب رییس بانوان استفاده می‌شود اما باید توجه داشت که فضا برای فعالیت این اشخاص در مورد تصمیم‌گیری وجود ندارد و این ساختار جدی گرفته نمی‌شود. هنوز شرایط نایب رییس بانوان در اساسنامه‌های فدراسیون‌ها مشخص نیست و آنها حق رای ندارند و این موجب می‌شود که زنان در فدراسیون‌ها جدی گرفته نشوند.

او ادامه می‌دهد: اگر حضور بانوان در عرصه مدیریت ورزش کشور محسوس‌تر بود ما می‌توانستیم در المپیک ریو نتایج بهتری کسب کنیم که متاسفانه به این موضوع توجه چندانی نشد. در مجموع باید از حضور بانوان در امورات مدیریتی استفاده شود تا آنها بتوانند در مورد رقابت‌های المپیک، جهانی و آسیایی تصمیم‌گیری کنند. بانوان باید در بدنه باشگاه‌های ورزشی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند که هنوز ما شاهد چنین چیزی نیستیم.

مشاور معاون رییس جمهور به مدیریت ورزش بانوان در گذشته اشاره و خاطر نشان می‌کند: ما باید به گذشته ورزش بانوان بازگردیم، زمانی که خود بانوان می‌توانستند در مورد آینده ورزشی خود تصمیم بگیرند. یکی از فعالیت‌هایی که باید در آینده نزدیک صورت گیرد بازگشایی فدراسیون اسلامی ورزش زنان است، تا بتوانیم میزبان بانوان دیگر کشورهای اسلامی باشیم و به رشد ورزش بانوان ایران هم نگاه ویژه‌ای شود.

طاهریان در مورد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت به مجلس برای کسب رای اعتماد، می‌گوید: دولت روحانی دلایلی برای معرفی سلطانی‌فر به مجلس داشته است و همه باید به این انتخاب احترام بگذاریم. امیدواریم با روی کار آمدن وزیر ورزش جدید، ورزش بانوان به خواسته‌های که دارد برسد.

کد خبر : ۴۲۴۰۲۷