خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

‎بهره‌برداری از ٣ پروژه ریلی با اعتبار ١٥٠ میلیارد تومان در استان کرمان

کد خبر : ۴۵۷۵۰۳

سه پروژه ریلی در استان کرمان با مجموع اعتباری بالغ بر ١٥٠ میلیارد تومان و با حضور معاون ناوگان ریلی کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

‎به گزارش ا‬یلنا، پیش از ظهر امروز در آیینی سه پروژه ریلی اداره کل راه آهن استان کرمان با مجموع اعتبار ١٥٠ میلیارد تومان و با حضور معاون ناوگان ریلی کشور، استاندار کرمان و نیز برخی از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

سیدرضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه یکی از این پروژه ها احداث خطوط فرعی برای جذب بار به طول ٥٧ کیلومتر با اعتبار ٧٤ میلیارد تومانی و مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است، افزود: با بهره برداری از کارخانه تعمیرات واگن های مسافری شرکت جوپار، افزایش ظرفیت قطارهای مسافری را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه و با وجود واگن سازی زرند، چرخه تعمیرات واگن در اداره کل راه آهن کرمان تکمیل شد و امیدواریم سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز همچنین بهسازی خطوط فرسوده بافق – کرمان آغاز می شود و توسط پیمانکار، حدود ٦٠ کیلومتر از این خط بازسازی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به احداث ٥٧ کیلومتر خطوط فرعی برای جذب بار، اظهار کرد: این خطوط برای کارخانجات فولاد زرند ایرانیان با ١١ کیلومتر، معدن جلال آباد با ٢٧ کیلومتر و فولاد بوتیا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در توسعه شبکه ریلی با مشارکت بخش خصوصی، دو پروژه احداث خط ریلی کرمان – سیرجان و ٥٧ کیلومتر خطوط فرعی را داشتیم تصریح کرد: این پروژه ها در کل کشور جزو نخستین پروژه ها با همکاری بخش خصوصی است.

سادات حسینی در پایان با اشاره به اینکه جمع اعتبار این سه پروژه بالغ بر ١٥٠ میلیارد تومان است، اظهار کرد: کرمان از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی است و یکی از پروژه‌های ریلی در این حوزه، افتتاح کارخانه تعمیرات واگن هاست که زودتر از زمان بندی بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز