خبرگزاری کار ایران

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

آیت‌الله هاشمی از شخصیت جامعی برخوردار بود/قدر بزرگان باید زمان حیات دانسته شود

کد خبر : ۴۵۶۷۲۰

امام جمعه کرمان گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی هم عالم، هم سیاست‌مدار و دارای شخصیت جامعی بود اما به دلیل اختلاف سلیقه مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش  ایلنا، آیت‌الله سیدیحیی جعفری امروز در مراسم بزرگداشت خاندان احمدی با محوریت آیت‌الله‌میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی که در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، افزود: بزرگان دین ما زحمت کشیده و رنج برده‌اند، کتاب تالیف کرده و در اختیار جامعه قرار داده اند ضمن اینکه بزرگانی داریم که قدر آنها در جامعه مجهول است، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله این بزرگان است.

وی ادامه داد: چه کسی است که قدر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنحانی را نداند؟ زندان‌ها و شکنجه‌های ایشان وحشتناک و طاقت‌فرسا بود. ایشان از شب تا صبح پیوسته مورد شکنجه قرار گرفته بود و شاید اگر افراد دیگری بودند دین خود را از دست می‌دادند ولی ایشان این شکنجه‌ها را تحمل کرد و احدی را لو نداد.

آیت‌الله هاشمی از شخصیت جامعی برخوردار بود/قدر بزرگان باید زمان حیات دانسته شود

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این مراسم با عنوان اینکه خاندان احمدی از مهمترین خانواده‌های کرمانی بوده و همه این بزرگان در نجف‌اشرف تحصیل کرده‌اند، گفت: میرزامجتمهد کرمانی به مدت 7 سال از علمای برجسته اصفهانی استفاده کرده و در زمان وی حوزه علمیه اصفهان از حوزه های برجسته و بنام کشور بوده، همان‌طور که اکنون حوزه علمیه قم سر زبان‌هاست آن زمان هم حوزه اصفهان شهرت داشت.

آیت الله جعفری اظهار داشت: ایشان سپس راهی نجف اشرف می‌شود و 7 سال دیگر نیز از محضر علمای حوزه علمیه نجف حداکثر استفاده را به عمل می آورد، ضمن اینکه حاج شیدمحمدجواد حجتی کرمانی محضر این عالم گرانقدر را درک کرده بودند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: نقل می‌کنند ایشان سالی یک روز از خانه بیرون می آمده اند و آن روز 21 ماه مبارک رمضان بوده است که برای اقامه نماز و صحبت به مسجد جامع کرمان می آمدند و مردم شهر مشتاق ایشان بوده اند.

آیت الله جعفری سپس با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم میرزامحمدرضا مجتهد کرمانی، معرفی شیخ علی اصغر صالحی به عنوان عالم درجه یک جامعه بود و من اعتقاد دارم اگر ایشان نبود اکنون جامعه روحانیت و طلبه ای وجود نداشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه در زمان حیات علما و بزرگان باید قدر آنها دانسته شود البته بعد از مرگ نیز باید تکریم شوند خاطرنشان کرد: اما تا به حال در حق مرحوم میرزا محمدرضا مجتمهد کرمانی کوتاهی شده و بعد از 50 سال برای نخستین بار شاهد مراسم بزرگداشت ایشان هستیم که برخی بزرگان در زمینه معرفی ایشان قصور داشته اند و امیدواریم این مراسم فتح بابی برای استمرار نکوداشت بزرگان دین، دانشمندان و علمای دیگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز