خبرگزاری کار ایران

خانواده ای که با امید زندگی می کند؛

کودک 11 ساله کهگیلویه‌ای نیازمند کمک خیرین+ تصاویر

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۸۱

در شهرستان کهگیلویه کودکی 11ساله در خانواده ای فقیر با پدری کارگر و مادری خانه دار زندگی می کند که بیماری اش سخت خانواده را در تنگنا قرار داده و زندگی را بر آنها تلخ کرده است.

به گزارش ایلنا، اینجا و در منطقه ای از توابع شهرستان کهگیلویه در گوشه ای از این دیار محروم، سوژه ای را شناسایی کرده و متوجه آن شدیم که سالها است در کنار ما سکونت داشته ولی از آن بی اطلاع بودیم.

آری، اینجا و در شهرستان کهگیلویه کودکی 11ساله در خانواده ای فقیر با پدری کارگر و مادری خانه دار زندگی می کند.

خانواده ای بسیار ساده زیست اما در صفا و صمیمت، با امید به آینده تا شاید روزی فرا برسد و پزشکان خبری از احتمال پیوند مثانه را به آنها بدهند.

به هیچ  وجه زمان دفع ادرارَم را احساس نمی کنم

کودکی که خانواده وی و خود او راضی به رسانه ای شدن این موضوع نشده و نیستند، اما بدون ذکر نام و نمایش عکس صورت و ذکر جزئیات خانواده، رضایت انتشار این گزارش را از پدر وی گرفتیم.

کودکی با هویت ش.الف 11 ساله و دانش آموز ابتدایی در کودکی و در حدود سال86 در سانحه‌ای دچار مشکل شده و از آن زمان تاکنون دچار قطع مثانه شده و ادرار خود را با شیلنگ مخصوص و با استفاده از ژله‌ی روان کننده، استخراج می کند.

کودک 11 ساله کهگیلویه‌ای نیازمند کمک خیرین+ تصاویر

این کودک خوش قد و قامت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه، بیش از 8 سال است که با این درد بی درمان دست و پنجه نرم می کند، گفت: هر روز برای دفع ادرار باید به وسیله شیلنگ های مخصوص و بطری، اقدام به خالی کردن ادرار خویش کنم.

وی با اشاره به اینکه، به هیچ  وجه زمان دفع ادرارَم را احساس نمی کنم، اضافه کرد: حتی اگر چند روز از این راه ادرار خود را استخراج نکنم، دردی را در مثانه متوجه نمی شوم.

این کودک 11 ساله گفت: قبل از اینکه به مدرسه بروم، یک بار مثانه ام را خالی می کنم و تا وقتی که به خانه برنگردم در مدرسه امکان این کار برایم وجود ندارد.

سخت ترین لحظه گفت وگوی این کودک با ما زمانی بود که از وی پرسیده شد؛ چرا تاکنون درمان نشده‌ای و این کودک پاسخ داد؛ پدرم کارگر است و پول نداریم.

کودک در ادامه مصاحبه با بغضی که در گلوی خویش داشت به ما گفت: باید تا آخر عمر همین طوری باشم.

کودک 11 ساله کهگیلویه‌ای نیازمند کمک خیرین+ تصاویر

در حین مصاحبه ؛ کودک به همراه پدر، مادر و حتی برادر بزرگترش به شدت متاثر بودند.

پدر این کودک اذعان کرد: با هر زحمتی که شد، از پول سودی و قرض گرفتن از مردم تا دست به دامان برخی ریش‌سفیدان و..... و از یارانه گرفته تا پول کارگری را خرج کرده ام به امید اینکه پسرم خوب شود، ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم.

شیلنگ های مخصوص مورد نیاز برای فرزندم را باید خارج از استان تهیه کنم

وی گفت: پسرم به دلیل اینکه موقع وصل کردن شیلنگ مخصوص برای خالی کردن مثانه دردی شدید را تحمل می کند، هنگامی که به مدرسه می رود دیگر بر نمی گردد تا دنبال او برویم پیدایش کنیم و او را مجبور به این کار کنیم، چرا اگر این کار را نکند ادرار به کلیه برگشته و شاید باعث نابودی کلیه های او شود.

پدر این کودک بیان کرد: هزینه های هنگفت ایاب و ذهاب و عمل های ماهانه فرزندم جهت ضدعفونی و دیگر کارهای پزشکی ، کمرم را شکسته است.

وی گفت: شیلنگ های مخصوص مورد نیاز برای فرزندم را باید خارج از استان تهیه کنم که کار را دشوارتر کرده است.

پدر کودک تصریح کرد: در 24 ساعت 5 شیلنگ البته با ژله‌ مخصوص نیاز است ولی هم اکنون به دلیل ضعف قوه مالی و درماندگی از تهیه آنها، بعضاً امکان تهیه آنها را ندارم.

پدر این کودک گفت: حالا بعد از خداوند امیدم به خیران و نیکوکاران است تا ما را مساعدت کنند.

به گزارش ایلنا از دهدشت، التیام بخشی به اشک های این کودک 11ساله، نیازمند مساعدت خیران و نیکوکاران است.

یقیناً کمک به این خانواده و کودک بیمار، مرهمی است بر زخم‌های فراوان این خانواده که باید این فرزند دلبند خود را تا آخر عمر به این شکل داشته باشند.

به دلیل مخالفت خانواده وی از احراز هویت اسم، عکس و دیگر موارد در خبرگزاری ایلنا معذوریم ولی خیرین می توانند کمک های خود را با هماهنگی این رسانه خبری در اختیار این خانواده قرار دهند و قدری از آلام آنها را تسکین دهند.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز