خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی:

دولت دستاورد برجام را مدیون تفکرات هاشمی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۹۷

نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب مردم سالاری در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر فردوسیه، گفت: دولت یازدهم دستاورد برجام را مدیون تفکرات آیت الله هاشمی رفسنجانی است .

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب مردم سالاری ، دکتر ناجی فرماندار شهریار، فعالان سیاسی شهرستان شهریار و ملارد، روحانیون، معتمدین محلی، خانواده معزز شهدا، شهردار و اعضای شورای اسلامی فردوسیه و مردم شهیدپرور شهر فردوسیه برگزار شد .

مصطفی کواکبیان در این مراسم گفت: دولت یازدهم دستاورد برجام را مدیون تفکرات آیت الله هاشمی رفسنجانی است .

وی همواره با تفکر ، دوراندیشی و تدبیر به مسائل می اندیشیدند و نسبت به تصمیم بسیار مناسب اقدام می‌کردند و لحظه به لحظه کمک‌های هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری برای تثبیت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و شاه بیت همه سخنان او این بود که ما تابع نظام رهبری هستیم و قرار نیست جلوتر از رهبری قدم برداریم .

کواکبیان ضمن برشمردن ویژگی‌های آیت الله رفسنجانی در مستحکم کردن پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت : او تقویت کننده اصل ولایت فقیه در نظام بود و می دانیم چگونه هاشمی در ابتدای انقلاب با تدبیر و مدیریت و ارتباطات قوی خود توانست ضمن یاری رساندن به امام راحل کمک حال مسیر انقلاب و نظام باشد و از گردنه گرد و غبار و طوفان‌ها عبور دهد .

وی در ادامه افزود : ما هیچ زمان یادمان نخواهد رفت که وی چه خدماتی را در موقعیت های مختلف برجای گذاشت و در سنگرهای مختلف همچون ریاست مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان همواره در جهت تقویت نظام ولایت فقیه و شخص ولی فقیه کمک کردند .

کواکبیان افزود : من خود را دانش آموخته مکتب آیت الله رفسنجانی می دانم و چه درسهایی که به ما آموخت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : حزب جمهوری اسلامی که یکی از بانیان اصلی آن آیت الله هاشمی رفسنجانی است و اعتقادش برای برون رفت از مشکلات ، تحزب است و مردم سالاری شکل نمی گیرد مگر با انتخابات و انتخابات شکل نمی گیرد مگر با رقابت و رقابت شکل نمی گیرد مگر با تحزب . ولی با این حال به دلیل اینکه امام خمینی به دلایلی نظر بر این داشت که فعالیت های حزب جمهوری اسلامی متوقف شود ، آقای هاشمی رفسنجانی دستور توقف آن را داد . در مورد مقام معظم رهبری نیز نمونه های بسیاری از نقش تاثیرگذار وی در تثبیت نقش رهبری مقام معظم رهبری محرز است .

وی یکی دیگر از خصوصیات آیت‌الله هاشمی را صبر و شکیبایی بدون وصف ایشان دانست و افزود : کسی که به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فشارهای مختلف چه از نظر خانوادگی و چه سیاسی به وی وارد شود و خم به ابرو نیاورد نشان از صبر زیاد وی در جهت مستحکم تر نمودن پایگاه انقلاب و جایگاه رهبری است و چه تهمت‌ها و اهانت ها و حتی بعد از ارتحال وی برخی در حال شایعه‌سازی علیه شخصیت بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران بودند .

وی در ادامه افزود : هاشمی مردمی بود، مردمی ماند و مردمی هم از دنیا رفت و خیلی‌ها دوست داشتند که او را به جریان فتنه وصل کنند و او را غریبه فرض می کردند اما زمانی که خدا بخواهد کسی را عزیز کند تمام فتنه ها برباد خواهد رفت و مردم آمدند و گفتند که ما قدر تمام زحمات هاشمی رفسنجانی را می دانیم .

وی افزود : پس از شهید بهشتی دومین مظلوم انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی است اما این مظلومیت با مرگ ایشان برای خیلی ها روشن شد . و پیام مقام معظم رهبری نشاندهنده این اهمیت و مظلومیت بود .

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز