خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

امروز دغدغه دولت و مجلس،حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است/ قدردانی از نقش آیت‌الله هاشمی در عمران و آبادانی کشور

استاندار آذربایجان شرقی، نوسازی ماشین‌آلات را از ضرورت‌های صنعت استان ذکر کرد و خواستار تصویب تسهیلات ارزی مناسب برای این منظور از سوی نمایندگان مجلس شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در سومین گردهمایی هم‌اندیشی مدیران صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان، خاطرنشان کرد: امروز دغدغه دولت و مجلس، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و مسئولان و نمایندگان به دنبال رفع موانع از پیش پای تولید هستند.
 
وی، با اشاره به طرح رونق تولید و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در سال 95، گفت: تاکنون برای حل مشکل نقدینگی 519 واحد تولیدی در سطح استان اقدام شده است و پرداخت تسهیلات مربوط به این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
 
جبارزاده با اشاره به سهم پایین استان آذربایجان شرقی از حوزه آی‌سی‌تی کشور، از مدیران صنایع استان و فعالان بخش خصوصی خواست نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند، چرا که سهم این حوزه از اقتصاد جهانی بسیار بالاست.
 
استاندار آذربایجان شرقی هدف از برجام را برداشتن موانع دست‌و‌پاگیر از سر راه صنعت ارزیابی کرد و گفت: باید بتوانیم در اقتصاد بین‌المللی نیز سهم به سزایی ایفا کنیم.
 
وی همچنین با قدردانی از صنایع فعال در حوزه غذایی، دارویی و بهداشتی در استان، گفت: این صنایع در فرصت‌های مختلف نام آذربایجان بزرگ را در عرصه‌های ملی و فراملی مطرح کرده‌اند و بسیاری از صادرکنندگان نمونه ملی از جمع آنها بوده‌اند.
 
جبارزاده خطاب به صاحبان صنایع غذایی و دارویی استان، افزود: این اطمینان را دارم که در سال آینده پرچمدار توسعه صادرات غیر نفتی کشور خواهید بود و به همین خاطر باید از این صنایع حمایت اساسی شود.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر توافق‌های خوبی با جمهوری آذربایجان برای حضور در بازارهای آن کشور به دست آورده‌ایم، گفت: صنایع غذایی و دارویی در این زمینه نقش بسیار موثری دارند و باید تعامل خوبی با بخش خصوصی آذربایجان داشته باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ایشان برای عمران، آبادانی و توسعه کشور زحمات فراوانی کشیدند و مردم آذربایجان نیز به رسم ادب و وفاداری، با حضور خود در مجلس ترحیم ایشان، از زحمات‌شان قدردانی کردند.
 
جبارزاده با اشاره به سابقه نمایندگی خود در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی، گفت: در آن زمان کار واحدهای پتروشیمی تبریز به اتمام رسیده بود، اما برای زیرساخت‌های لازم اعتبار خاصی وجود نداشت، لذا بنده به نزد ایشان رفتم و مشکل را مطرح کردم که ایشان هم بلافاصله در تماس با وزیر نفت مشکل ما را حل کردند.
 
وی افزود: آیت‌الله هاشمی در اجرای اکثر پروژه‌های عمرانی در استان آذربایجان شرقی نقش اساسی داشتند و مدیران دولت می‌دانستند که باید پاسخ دقیق به ایشان بدهند.
 
جبارزاده با اشاره به این که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی، شخصیت اصلی ایشان را به اثبات رساند، اظهار کرد: ایشان در راه اسلام انقلاب و رهبری زندگی کردند و آبرومندانه رفتند و در زمان حیات نیز به عنوان خادم مردم و انقلاب تلاش می‌کردند.

کد خبر : ۴۴۷۷۱۶