خبرگزاری کار ایران

در پی درگذشت آیت الله رفسنجانی؛

پیام تسلیت مراجع تقلید، نمایندگان ولی‌فقیه و مسئولان اجرایی استان‌ها

مراجع تقلید، نمایندگان ولی‌فقیه و مسئولان اجرایی استان‌ها در پیام‌های جداگانه رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، نوزدهم دی‌ماه یکی از استوانه‌های نظام و غم‌خوار کشور و انقلاب دوست‌داران خویش را ترک کرد و ایران اسلامی را به عزای خویش نشاند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان نهضت اسلامی و همسنگر دیرینه رهبر انقلاب بودند که مجاهدت‌های‌شان در دوران انقلاب و سال‌های جهاد و سازندگی کشور بر تارک تاریخ ایران اسلامی ماندگار است.
 
به همین مناسبت مراجع تقلید و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در پیام‌هایی جداگانه ارتحال ناگهانی و جانگداز مبارز نستوه ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یار وفادار انقلاب و مردم ، یاور امام خمینی (ره) و همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی را که در طول عمر پر برکت و درخشان خود در مبارزات قبل از انقلاب شکوه‌مند اسلامی و پس از آن در مسئولیت‌های حساس و خطیر ریاست مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری ، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر هدایت و پیشرفت انقلاب خدمات ارزنده‌ای تقدیم اسلام کرد را تسلیت و تعزیت گفتند.
 
مراجع تقلید و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها این داغ بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مردم ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی را از درگاه ایزد منان مسألت کردند.
 
 آیت الله سید یوسف طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان و رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در پیام‌هایی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: رحلت آن مرحوم مغفور را به مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) ، مراجع معظم تقلید ، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و بازماندگان ، تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی را برای ایشان مسالت داریم.
 
در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان هم پیام تسلیت مشترکی منتشر کردند.

در این پیام آمده است: بی‌شک در قالب کلمات و جملات نمی‌توان داغ از دست‌دادن پدری مهربان، مدیری مدبر و راست قامتی استوار را تسلی بخشید لیکن در بضاعت خود این داغ بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مردم ایران اسلامی و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی را از درگاه ایزد منان مسألت می‌کنیم.
 
 آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان نیز با انتشار پیامی ، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مقام معظم رهبری تسلیت گفتند.  

در بخشی از این پیام آمده است: ضایعه غم انگیز و ثلمه جبران ناپذیر ارتحال عالم مجاهد، حضرت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی را به پیشگاه ولی‌عصر ارواحنا فدا و حضرتعالی و مردم شریف سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و برای آن وجود مبارک که یار دیرین خویش و دوست بی‌نظیر و مشاور دلسوز و صدیق با وفا را از دست داده و در غم سنگینی قرار دارید ، آرزوی صبر و بردباری دارم.
 
 حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه و محمدرضاصالحی استاندار خراسان شمالی هم در پیامی این غم جانکاه را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) ، مقام معظم رهبری ، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران مخصوصا مردم قدرشناس استان خراسان شمالی تسلیت گفتند .
 
 مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم هم در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
 متن پیام به این شرح است.

 با نهایت تاسف و تاثر رحلت یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید تسلیت عرض می‌کنم.
 
آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه و ربیع فلاح استاندار مازندران نیز در پیام‌های جداگانه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی ، سختی‌ها ، زندان‌ها و شکنجه‌های جانفرسا در سیاه‌چاهای رژیم ستمشاهی را کسی نمی‌تواند انکار کند و در همین راستا محبت و علاقه امام راحل نیز به ایشان غیر قابل انکار باقی خواهد ماند.

درگذشت این فقیه و عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی ، ملت شریف ایران و بازماندگان آن عزیز سفر کرده تسلیت و تعزیت گفته از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

کد خبر : ۴۴۶۲۶۳