خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

در ۲۲ بهمن شاهد اوج اعلام وفاداری مردم به انقلاب اسلامی خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۱۹

مهمترین نشانه حضور مردم در مراسم سالانه ۲۲ بهمن این است که مردم انقلاب را دوست دارند، پای تمام مشکلاتش ایستاده‌اند و همه خطرهایش را به جان می‌خرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت حضور مردم در راهمپیایی برای حمایت از حقوق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: همه می‌دانند که انقلاب اسلامی با حضور وسیع مردم شکل گرفت و با مردم پیروز شد. انقلاب اسلامی از خود مردم است، البته امام(ره) خوب رهبری کردند، ولی رهبر بدون طرفدار و فرمانبر کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب در هر مرحله‌ای که مشکل داشتیم، مردم حل کردند. ۲ سال اول انقلاب، شورش‌هایی کور مسلحانه داشتیم با اینکه نیروهای تنظیم شده امنیتی و سازماندهی شده نداشتیم و ساواک هم برای ما کار نمی‌کرد، اما با حضور مردم و کمک کمیته‌های انقلاب اسلامی که در لحظه پیروزی انقلاب شکل گرفته بودند و خیلی خدمت کردند، توانستیم از آن به خوبی عبور کنیم که هیچ انقلابی چنین عبور نکرد. به عنوان مثال انقلاب‌های که بعد از انقلاب ما در افغانستان و عراق به وجود آمد، هنوز مشکل امنیتی دارند، البته در عراق آمریکایی‌ها صدام را بیرون کردند، اما هنوز مشکل دارند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس تا زمانی که نیروی انبوه بسیجی به جبهه نرفتند، راکد بود و همه قبول دارند که صف شکنی‌ها را بسیجیان و افرادی که آماده شهادت بودند، داوطلبانه انجام دادند. بعد از جنگ هم مردم بودند که با کمک و صبر خودشان به بازسازی و سازندگی کشور کمک کردند و کشور را علیرغم خرابی‌های ۵ استان و عقب ماندگی‌های تاریخی ساختند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حضور مردم در هر جا به صورت انبوه، شادمان، بانشاط و با شعاری مشخص می‌تواند دنیا را قانع کند که انقلاب پشتوانه‌داری در ایران هست. درباره نقش حضور مردم باید به مراسم اربعین امسال در شرایط ناامن عراق اشاره کنیم که سه روز پیاده‌روی و میزبانی مردم عراق، نشان داد که مردم روی آرمان‌هایشان ایستادند که تحسین دنیا را برانگیخت.

وی اضافه کرد: مهمترین نشانه حضور مردم در مراسم سالانه ۲۲ بهمن این است که مردم انقلاب را دوست دارند، پای تمام مشکلاتش ایستاده‌اند و همه خطرهایش را به جان می‌خرند. مردم همانند سال‌های گذشته می‌آیند و یک بار دیگر به کسانی که امید سرد شدن فضای انقلاب را دارند، جواب محکمی می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آمریکایی معتقدند ایرانی‌ها سر میز مذاکره و در مقابل غربی‌ها دست بسته‌اند، به نظر شما، مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چگونه پاسخ این خطای محاسباتی را می‌دهند؟ گفت: این حرف غربی‌ها نهایت بی‌عقلی است؛ چرا دستانمان بسته باشد؟ در حالی که با اختیار خودمان وارد مذاکره شدیم و با تایید رهبری ادامه می‌دهیم، خواسته‌های مشخصی داریم و می‌خواهیم حق خودمان را در استفاده صلح‌آمیز از مجموعه صنایع هسته‌ای داشته باشیم. رهبری ما قبلاً فتوای کامل و محکمی داده بودند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. هر وقت هم دیدیم حقمان را ضایع می‌کنند، از ادامه مذاکره کنار می‌کشیم و خداحافظی می‌کنیم.

وی افزود: آنها هم در زبان منکر حق مردم ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته‌ای نیستند و ما هم بیش از حقمان نمی‌خواهیم. آنها هم نباید بیش از مقررات قانونی هسته‌ای از ما چیزی بخواهند. اگر این اتفاقات بیفتد، مذاکرات به پیروزی می‌رسد و در غیر این‌صورت خداحافظی می‌کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی که با خبرنگاران واحد مرکزی خبر و شبکه خبر مصاحبه کرده بود، خاطرنشان کرد: معنای حضور مردم در این شرایط اعلام ایستادگی است. حضور انبوه آنان در خیابان‌ها به این معناست که حاضر نیستیم حق‌مان را از دست بدهیم. مردم ایران در طول سال‌های قبل با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام(ره) و شهیدان تجدید میثاق کرد‌ه‌اند و امسال هم شاهد اوج اعلام وفاداری خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز