خبرگزاری کار ایران

استاندارکردستان عنوان کرد:

برگزاری کنگره 5400 شهید یک تکلیف دینی و ملی محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۶۹۵

استاندارکردستان عنوان کرد: برگزاری کنگره 5400 شهید را نباید یک وظیفه تلقی کرد بلکه یک تکلیف دینی و ملی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه روز شنبه‌در جلسه کنگره 5400 شهید که در استانداری برگزار شد به کیفیت بالای برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری بیشترین تاکید ایشان این بود  که کنگره مراسمی گذرا نیست بلکه باید به گونه ای باشد که هم گذشته ها را به خوبی تفهیم کند و هم برای آینده آثاری از خود برجای گذارد. همچنین ارزش های دفاع مقدس را نیز به نسل های بعد منعکس کند و آثار ماندگاری در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای کشور و استان باقی بگذارد. 

وی برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد را باشکوه خواند و ابراز داشت: می توان گفت که این کنگره در نوع خود بی نظیر بود و تجربه خوبی برای استان رقم خورد.

استاندار کردستان هر کار بزرگی را دارای مشکل دانست و افزود: قطعا در برگزاری این کنگره هم نقاط ضعفی وجود داشت ولی نقاط قوت آن بیشتر از نقاط ضعف به چشم می خورد به طوری که بازخورد این کنگره در سطح ملی و بین‌المللی شاهدی بر این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان این خطه همزمان با حضور در  دفاع مقدس در برابر گروه های معاند نیز می جنگیدند بنابراین با دیگر شهیدان تفاوت دارند.

زاهدی سپاه را آغازگر این ایده دانست و اظهارداشت: کنگره 5400 شهید متعلق به تمامی خانواده های استان کردستان است.

استاندار کردستان برگزاری این کنگره را وظیفه ی صرفا اداری تلقی نکرد و گفت: حتما باید علاقه و انگیزه ملاک عمل باشد بنابراین باید از همه خلاقیت ها برای برگزاری کنگره ایی ارزشمند در شان شهدا و استان کردستان بهره مند شد.

به گفته وی باید از هم اکنون تا برگزاری کنگره تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری تا اجرای برنامه ها برنامه ریزی شود.

زاهدی در کنار برنامه‌های یادواره و نکوداشت شهدا به فعالیت های ماندگار در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید از ظرفیت هنرمندان، ادبا، شعرا و کسانی که دارای ذوق و سلیقه در فعالیت های ماندگار هستند به خدمت گرفت. 

وی اضافه کرد: باید افراد توانمند را به پای کار آورد و استعداد افراد برتر را شناسایی کرد.

استاندار کردستان با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی در این امر مهم افزود: نباید این امر را وظیفه تلقی کرد بلکه یک تکلیف دینی و ملی برای ما محسوب می شود.

زاهدی در پایان محل اجلاس را سالن 6000 نفری 22 گولان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز