خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

کردستان در دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب شرایط مطلوبی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۶۷۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: در حالی که جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهری در سطح کشور 45 درصد است این نسبت در سطح استان بیش از 91 درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری است و این نشان می‌دهد استان کردستان نسبت به سایر نقاط کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان کردستان؛ بهرام نصراللهی‌زاده در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع آب شرب و فاضلاب مناطق شهری از مهمترین مسائل مورد توجه شورای برنامه ریزی است، گفت: موضوعات مهمی در این جلسه به تصویب رسید که مبنای برنامه ریزی آینده خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه در سطح استان کردستان بیش از 99 درصد آب شرب بهداشتی شهری بطور کامل تامین است و یک درصد باقیمانده مربوط به مناطق منفصل و حاشیه شهرهاست که برای تامین آب سالم و بهداشتی این مناطق نیز اقدامات مهمی در دست اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان همچنین تصریح کرد: در حالی که جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهری در سطح  کشور 45 درصد است این نسبت در سطح استان بیش از 91 درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری است و این نشان می دهد استان کردستان نسبت به سایر نقاط کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: در سطح استان کردستان بیش از 64 درصد فاضلاب جمع آوری شده در شهرهای استان در تصفیه خانه ها تصفیه می شود در حالی که این نسبت در سطح کشور حدود 30 درصد است و استان کردستان در تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب نیز شرایط مناسب تری دارد.

وی تاکید کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان، وضعیت آب شرب شهری در افق 1420 یعنی حدود 25 سال آینده مورد بررسی قرار گرفته و تامین منابع اطمینان بخش به نسبت افزایش جمعیت در دستور کار قرار گرفته است و برای تامین این منابع آبی و اجرای پروژه های توسعه آب و فاضلاب شهری نیازمند مجوزهای قانونی هستیم که برای پیگیری آنها باید اقدام شود و ردیف بودجه ای تعریف گردد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: انشالله کل نقاط شهری استان کردستان تا افق 1420 دارای منابع آبی پایدار خواهند بود.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع و ظرفیت و پتانسیل بالای استان، تشکیل کارگروه گیاهان دارویی استان کردستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز