خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان خبر داد:

تشکیل کمیته پیشگیری از ایدز در استان گلستان

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی‌استاندار گلستان از تشکیل کمیته پیشگیری از ایدز در ذیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط‌عمومی‌استانداری گلستان، علی‌اصغر طهماسبی در پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 95 اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده شیوع بیماری HIV در کشور، از مرحله متمرکز به سمت پیشرفته در حال تغییر است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ادامه داد: کاهش سن افراد مبتلا، افزایش زنان مبتلا در کشور، تغییر نحوه ابتلا از اعتیاد تزریقی به سمت ابتلا از طریق جنسی، شناسایی بیماران در مرحله پیشرفته بیماری و افزایش میزان مرگ در سال اول شناسایی بیماری از دلایل اهمیت و ضرورت پیشگیری از این بیماری در کشور و به تبع آن استان گلستان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طی سه سال گذشته سرانه تخت بیمارستانی در استان گلستان رشد چشمگیر و خیره‌کننده‌ای داشته و به لطف تدبیر دولت‌ مردان پر تلاش، امروز در محروم‌ترین نقاط استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.
 
طهماسبی از افزوده شدن حدود 1000 تخت بیمارستانی در استان گلستان طی سه سال گذشته خبرداد و گفت: این از افتخارات جمهوری اسلامی است که امروز به لطف پیگیری وزیر محترم بهداشت، مردم ما با کمترین هزینه در بیمارستان‌های دولتی تحت مداوا و عمل جراحی قرار می گیرند.
 
در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان و اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری توسط مدیرکل دامپزشکی استان و همچنین گزارشی از سیستم نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک ایدز در استان گلستان  توسط مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه شد.

کد خبر : ۴۴۵۴۷۹