خبرگزاری کار ایران

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران خبرداد:

45 هزار گچسارانی از آب سدکوثر استفاده می کنند/ گچساران تا 20 سال آینده از بی آبی نجات می یابد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۵۷۹

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران با تشریح پروژه آبرسانی از سدکوثر به شهر دوگنبدان مرکزاین شهرستان،اظهارداشت: اکنون40 درصد از جمعیت 110 هزار نفری شهر دوگنبدان معادل حدود 45 هزارنفر از آب سدکوثر استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا از گچساران، سیدمحمود پاد در نشست رسانه ای، محلاتی که از سد آب کوثر بهره مند شده اند را کوی فرهنگیان شمالی و جنوبی، کوی کارکنان دولت شمالی و جنوبی، سه راهی، محله لبنان و رزمندگان برشمرد.

وی افزود: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال به این طرح اختصاص و تمامی آن جذب شد که تا 20 سال آینده، شهرستان گچساران از بی آبی نجات پیدا خواهد کرد.

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران با بیان اینکه در سال 95 حدود هفت کیلومتر  عملیات اجرایی نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از هدایای دولت تدبیر و امید آبرسانی به شهر دوگنبدان است.

پاد، پیشرفت فیزیکی آبرسانی به شهرستان گچساران را 45 درصد ذکر و اظهار داشت: 13 میلیارد تومان به پروژه آبرسانی گچساران تخصیص داده شده است.

وی گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه برای طرح پروژه آبرسانی فاز 2 هزینه شده که برای این طرح 300 خانوار با جمعیتی بالغ بر هزارنفر از این طرح بهره مند خواهند شد.

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران افزود: برای اجرای این طرح 1500 متر لوله پلی اتیلن 4 استفاده شده است .

پاد، طول شبکه آب شهرستان گچساران را 210 کیلومتر دانست و یادآورشد: طول خط انتقال با سد کوثر 71 کیلومتر است. 

وی گفت: از 210 کیلومتر خط شبکه آب شهری 30 درصد حدود 70 کیلومتر فرسوده است.

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران با تقدیر از عملکرد " تاج گردون " نماینده این شهرستان در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: تخصیص آب از سد کوثر به گچساران و تخصیص اعتبار آن، از بزرگترین اقداماتی بود که نماینده شهرستان گچساران برای آن زحمات زیادی کشید و جای تشکر دارد.

پاد، تعداد مشترکین آب را 32 هزار و 40 نفر ذکر و اظهارداشت: تعداد مشترکین فاضلاب در گچساران نیز پنج هزار و 648 مشترک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز