خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:

تشخیص یک واحد روستایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۳۰۶

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تاکنون موردی از ابتلا انسان به آنفلوانزا با تحت تیپ H5N8 گزارش نشده و از بروز تلفات در طیور صنعتی استان گزارشی دریافت نشده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی اظهار داشت: به دنبال پایش و مراقبت فعال بیماری در واحدهای استانی ، یک واحد روستایی درگیر به بیماری تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: با تشکیل جلسه فوری ستاد پیشگیری از بحران به ریاست استاندار بمنظور جلوگیری از احتمال انتشار بیماری، تصمیم به معدوم سازی کانون آلوده گرفته شد.

وی بیان داشت: با توجه به آلودگی پرندگان مهاجر به این ویروس، از مردم می خواهیم که بمنظور حفظ سلامت خود از هرگونه شکار ، مصرف و همچنین ورود به زیستگاه های پرندگان مهاجر که مهمترین عامل شیوع ویروس بوده و به عنوان مخزن بیماری محسوب می شوند، خودداری کنند.

عاقبتی در توصیه به پرورش دهندگان طیور استان گفت: با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور صنعتی، خطری این صنعت را تهدید نمی‌کند ضمن اینکه اقدامات پیشگیرانه بصورت مستمر انجام می شود.

سازمان دامپزشکی کشور، دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم نیز در اطلاعیه ای به منظور پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اطلاعیه ای صادر کرده و از مرغداران سراسر کشور خواسته، به موارد گفته شده در این اطلاعیه توجه داشته و ضوابط قرنطینه و امنیت زیستی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از ابتلا انسان به آنفلوانزا با تحت تیپ H5N8 گزارش نشده و از بروز تلفات در طیور صنعتی استان نیز گزارشی دریافت نشده است.

وی اذعان داشت: مصرف مرغ های بسته بندی شده و استحصالی از کشتارگاه های صنعتی تحت نظارت دامپزشکی خطری ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز