خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت خبر داد:

پیشگامی شهرداری رشت در راستای اجرای شهری هوشمند در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۰۷۲

نشست هم اندیشی شهردار رشت با پلیس راهور استان گیلان و پلیس راهور رشت با حضور شهردار رشت در تالار گفتمان ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت ، سید محمدعلی ثابت قدم در نشست هم اندیشی شهردار رشت با پلیس راهور استان گیلان و پلیس راهور شهرستان رشت که بمناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل برگزار شده بود، ضمن عذرخواهی از تاخیر در زمان برگزاری مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه علاوه بر تقدیر از روسا و معاونین پلیس راهور آشنایی مدیران مناطق شهرداری با روسای پلیس راهور و پاسگاه‌های انتظامی مناطق در راستای برقراری ارتباطی دو سویه است.

شهردار رشت با تاکید بر نقش مهم تقسیم وظایف در راستای اداره شهر اذعان داشت: در این جلسه شهرداران مناطق و روسای پاسگاه‌ها به تبادل تجربه و ارائه نظر و پیشنهادات در راستای توسعه همه جانبه شهری به خصوص در حوزه ترافیک خواهند پرداخت.

 وی افزود: شهرداری رشت در راستای ایجاد و اجرای شهری هوشمند در کشور در ۴ زیر شاخه ساخت فیبر نوری، دوربین های نظارت تصویر و ثبت تخلف در حوزه گردشگری و کارت شهروندی پیشگام است.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت نیاز به گذر واژه در ثبت تخلفات رانندگان تصریح کرد: پس از اخذ گذرواژه و افزایش دوربین های ثبت تخلفات شهری علاوه بر کاهش نیروهای پلیس در سطح شهر ارتباط دوسویه مابین شهرداری و پلیس راهور برقرار خواهد شد.

 ثابت قدم با تاکید فرسوده شدن اتوبوس‌های درون شهری تصریح کرد: درحال حاضر شهرداری مالک ۱۲۰ دستگاه اتوبوس درحال بازسازی است در راستای تعویض‌ناوگان ماهانه ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه اتوبوسرانی اضافه خواهد شد و سعی بر آن است تا طی چند ماه آینده ۱۵۰ الی ۱۷۰ دستگاه جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شود.

استفاده از دوربین‌های کنترلی به جای نیروی‌انسانی از مهمترین سیاست‌های ناجا در کنترل مسیر است.

مظفر نیکومنش با تاکید بر زحمات شبانه و روزی پرسنل پلیس راهور در در ارائه خدمات شهری اظهار داشت: شهر رشت یک شهر توریستی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی خود زحمات دو چندانی دارد.

پیشگامی شهرداری رشت در راستای اجرای شهری هوشمند در کشور

نایب رئیس شورای اسلامی‌شهر رشت با اشاره به بهره‌برداری‌از اتوبان رشت-قزوین یادآورشد: با راه‌اندازی این اتوبوبان راه دسترسی برای مسافران آسان‌تر خواهد شد.

وی افزود: استفاده از دوربین های کنترلی به جای نیروی انسانی از مهم ترین سیاست های ناجا در کنترل مسیر است.

معاون حمل و نقل و امور ترافیکی شهرداری نیز در سخنانی با اشاره مشارکت و همکاری نزدیک پلیس راهور گیلان و شهر رشت با شهرداری در راستای توسعه شهری خاطرنشان ساخت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از زحمات پلیس راهور در یک سال گذشته جهت انطباق فعالیت های مناطق پنج گانه شهرداری با پاسگاههای نواحی و مناطق جهت کاهش مشکلات ، ناشی از ترافیک و تصادف برگزار شده است.

مهندس جمشیدپور با اشاره به هماهنگی با پلیس راهور در زمینه استفاده از خودروهای منطقه آزاد در نوسازی ناوگان شهری اذعان داشت: همکاری پلیس راهور با شهرداری برکسی پوشیده نیست و این همکاری و مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی محسوس و قابل لمس است.

مدیر کنترل ترافیک شهرداری نیز در سخنانی اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته فاز اول مرکز کنترل ترافیک شهرداری افتتاح شد و در حال حاضر ۲۹ دوربین به صورت آنلاین در حال فعالیت است که از این تعداد ۲۲ دوربین نظارت تصویری و ۷ دوربین ثبت تخلف و محدودیت از عبور عابر پیاده فعالیت دارند.

پیمان پارسا یادآور شد: در بحث زیرساخت فیبر نوری هم با افتتاح ۸ کیلومتر در فاز اول از کوچه شهید فرقان بین تا میدان گیل به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اتصال فیبر نوری مسیرهای فوق به مرکز کنترل ترافیک و دوربین های پلیس راهور در هفته آتی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری با تاکید بر نیاز ضروری شهرداری به کد گذر واژه از سوی پلیس راهور اذعان ست: پس از اخذ این کد اعمال قانون برای رانندگانی که در مباحث عبور از مسیر اصلی پیاده راه، عبور از خط چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز تخطی نمایند سریعتر انجام خواهد گرفت.

پیمان پارسا از احداث مرکز دیتا سنتر شهری خبر داد و گفت: اسناد مناقصه احداث این ساختمان آماده و در هفته آینده در دل اجرای سازه قرار خواهد گرفت

سرهنگ حسینی مشاور شهردار در امور ترافیکی با اشاره به اقدامات ارزنده شهردار در بازآفرینی شهر اذعان داشت: بازگشایی معابر ، تعویض ناوگان حمل و نقل خرید اتوبوس و جمع‌آوری آبهای سطحی از اهم فعالیت های شهرداری در یک سال اخیر است.

مشاور شهردار در امور ترافیکی خاطرنشان کرد: با اخذ گذر واژه و نصب دوربین‌های نظارتی می‌توان در اعمال مقررات ترافیکی علاوه بر کاهش نیروهای انسانی گامی مهم در به حداقل رسانی برخورد پلیس با شهروند برداشت.

رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با اشاره به منسوخ شدن حضور فیزیکی پلیس در شهر، در دیگر کشورها اذعان داشت: خوشبختانه شهر رشت گام های خوبی در راستای هوشمندسازی برداشته است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: اگر پلیس راهور و شهرداری در کنارهم نباشد نمی‌توان در راستای توسعه شهری گام برداشت 

در قسمتی از این نشست مدیران مناطق و روسای پاسگاه‌های انتظامی شهر به تبادل نظر در راستای ارائه خدمات شهری پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز