خبرگزاری کار ایران

وانگ هونگ‌ کیان در دیدار با مهدی کرباسیان:

پروژه آلومینیوم جنوب طبق برنامه مهرماه ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

رییس هیات‌مدیره شرکت NFC چین در دیدار با مهدی کرباسیان گفت: اطمینان می‌دهیم پروژه پروژه سالکو (آلومینیوم جنوب) طبق برنامه سپتامبر 2018(مهرماه ۹۷) راه‌اندازی شود.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان که برای پیگیری برنامه‌های همکاری ایران و چین به آن کشور سفر کرده بود، در دیدار با ژانگ (Zhang) مدیر گروه ان.اف.سی چین (NFC Group) این پیشنهاد را ارایه کرد که  ان.اف.سی فاز دوم طرح آلومینیوم جنوب را نیز برعهده گیرد.

وی یکی دیگر از پیشنهادات خود را تعریف پروژه‌های جدید در حوزه آلومینیوم یا حوزه‌های مورد علاقه شرکت ان.اف.سی عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این همکاری‌ها می‌توان آنها را به عنوان الگویی برای سایر پروژه‌ها در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز ایمیدرو به بوکسیت و همچنین منابع بوکسیت NFC در گینه، می‌توانیم در این حوزه قرارداد بلندمدت ۱۵ ساله امضا کنیم یا به صورت مشارکت همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارش امکان سنجی طرح بوکسیت گینه توسط یک شرکت آلمانی در حال نهایی شدن است و انتظار داریم ان.اف.سی در این پروژه سرمایه گذاری کند.

ژانگ (Zhang) مدیر گروه ان.اف.سی نیز بر ارتقاء روابط همکاری های دو کشور بویژه در بخش معدن و صنایع معدنی تأکید کرد و گفت: NFC قبلا همکاری هایی در بخش آلومینیوم با ایمیدرو داشته و آماده است تا این همکاری ها را به سایر حوزه ها گسترش دهد.

وی افزود: ما آماده ایم از بهترین فناوری ها و تجهیزات در پروژه ها استفاده کنیم.
 

برنامه افزایش همکاری ها در بخش آلومینیوم و مس

ایمیدرو و شرکت ان.اف.سی چین، همچنین دو الحاقیه به قرارداد تأمین تجهیزات تولید شمش آلومینیوم در ایران، تهیه و امضاء کردند.

مهدی کرباسیان در این سفر گفت: با امضای دو الحاقیه یاد شده، شرکت آلومینای ایران موظف به پرداخت ۴۶ میلیون یورو از طریق تحویل شمش آلومینیوم یا پودر آلومینا شد.

کرباسیان با اشاره به همکاری شرکت ان.اف.سی در پیشبرد پروژه جاجرم، پیش بینی کرد که این پروژه در دوره نخست دولت روحانی و تا بهار سال آینده نهایی و افتتاح شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو به همکاری دو طرف در حوزه صنعت مس هم اشاره کرد و گفت: اطلاعات معادن دره آلو، چاه فیروزه و دره زار در اختیار شرکت ان.اف.سی قرار گرفته و این شرکت اعلام کند که برای کدامیک از این معادن مایل به همکاری و سرمایه گذاری است. کرباسیان تاکید کرد: در صنعت مس می توانیم به روش BOT یا OFFTAKE (برداشت محصول) عمل کنیم به طوری که اجرا و برداشت محصول توسط ان.اف.سی با قیمت های بین المللی باشد.

وانگ هونگ کیان رییس هیات مدیره شرکت NFC چین نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های خوب با ایمیدرو گفت: پروژه سالکو (آلومینیوم جنوب) برای این شرکت اهمیت خاصی دارد و اطمینان می دهیم که این پروژه طبق برنامه، در سپتامبر 2018 (مهرماه ۹۷) راه اندازی شود.

گفتنی است، شرکت ان اف سی، در حال حاضر فاز  نخست آلومینیوم جنوب را در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد در حال اجرا دارد.

کد خبر : ۴۴۰۸۴۰