خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی رشته علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت در مقطع دکترای دانشکده پرستاری لنگرود

رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و ییرازشکی لنگرود از راه‌اندازی رشته علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت در مقطع دکترای تخصصی در این دانشکده خبر داد.

به گزارش ایلنا از لنگرود، رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 246 نفر از دانش‌آموختگان دانشکده مذکور در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری، بیان کرد: دانشکده پیراپزشکی لنگرود در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، اتاق عمل و بیهوشی در مقطع کارشناسی و زیست فناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد دارای دانشجو است.

ایرج نیکوکار خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشکده در رشته پرستاری و مامایی در مقطع کارشناسی و پرستاری سالمندان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود با اشاره به فارغ‌التحصیلی 246 نفر از دانش‌آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی لنگرود افزود: از این تعداد 39 نفر فارغ‌التحصیل رشته پرستاری، 29 نفر فارغ‌التحصیل رشته مامایی، رادیولوژی پیوسته و ناپیوسته 40 نفر، علوم آزمایشگاهی پیوسته و ناپیوسته 43 نفر، هوش‌بری پیوسته و ناپیوسته 50 نفر و اتاق عمل پیوسته و ناپیوسته 55 نفر هستند.

نیکوکار از راه‌اندازی رشته علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت در مقطع دکترای تخصصی در دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود خبر داد و بیان داشت: تاسیس دانشکده فناوری نوین علوم پزشکی در این مجموعه از تاکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی آغاز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی لنگرود را در سال 84 با دو رشته عنوان کرد و گفت: دانشکده پیراپزشکی لنگرود در سال سال 87 با چهار رشته علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، اتاق عمل و بیهوشی تاسیس شد.

رئیس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود اظهار کرد: دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود دارای آزمایشگاه مرکزی تحقیقات فناوری نوین علوم آزمایشگاهی، آزمایشگاه شیمی و بیوشیمی، آزمایشگاه میکروب‌شناسی و انگل‌شناسی، آزمایشگاه ایمنی‌شناسی و هماتولوژی و آزمایشگاه فیزیک برای کار عملی دانشجویان است.

کد خبر : ۴۳۸۲۶۳