خبرگزاری کار ایران

با حضور امام جمعه اهل سنت تالش برگزار شد؛

مراسم جشن وحدت در روستای سکام رضوانشهر

با حضور امام جمعه اهل سنت تالش مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجد سیدالشهدای روستای سکام رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، امام جمعه اهل سنت تالش در جشن میلاد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و آغاز هفته وحدت که در مسجد سید الشهدای روستای سکام رضوانشهر برگزار شد، با تبریک این ایام اظهار داشت: مسلمانان باید در راستای تقویت و ترویج وحدت امت اسلامی بکوشند و از اختلاف بپرهیزند.

امام جمعه اهل سنت تالش با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر جامعه گفت: موضوع گفتگو، آشنایی و کسب معرفت نسبت به اعتقادات همدیگر و خالی کردن جامعه از تعصبات خشک و کور و دشمن‌شناسی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن اهتمام ورزیم.

خانی‌پور گفت: طبق فرموده بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، هرگونه تفرقه و جدایی خطرناک است و دشمن همواره دنبال ایجاد فتنه و دو دستگی بین مسلمانان است و از طرفی باید مواظب باشیم که هرگونه اهانت به اعتقادات و مقدسات مذهبی اعم از شیعه و اهل سنت نیز بپرهیزیم و این باید خط قرمز مسلمانان باشد.

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری و سایر بزرگان نظام از موضوع برادر کشی در جهان اسلام اعلام انزجار می‌کنند و وظیفه ماست که به اینگونه مسائل توجه داشته باشیم.

خانی‌پور بیان کرد: هم اکنون دیگر جنگ سرد و نظامی حرف اول را نمی‌زند و دشمن از راه ایجاد تفرقه و جنگ نرم می‌خواهد دوستی‌ها را از جامعه بردارد که این امر بسیار خطرناک می‌باشد.

وی متذکر شد: دشمن حتی لحظه‌ای بیکار نمی‌باشد و از لحظه لحظه زمان برای ایجاد نا‌امنی و تفرقه در کشور ما استفاده می‌کند.

امام جمعه اهل سنت تالش گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز وحدت از ضروری‌ترین نیاز‌های جوامع بشری است و باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

در این مراسم که ائمه جمعه تشیع و تسنن شهرستان، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند؛ مولودی خوانی نیز انجام شد.

کد خبر : ۴۳۷۴۶۷