خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

دانشمندان باید به علوم پیشرفته مسلح شوند

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۸۰۵

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مسلح شدن دانشمندان جهان اسلام به علوم پیشرفته، سرنوشت ملت ها را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با دانشمندان بین المللی دانشگاه کاشان، مجهز شدن جوانان به پیشرفته ترین علوم را ضروری دانست و اظهار داشت: رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی مجهز بودن به سلام علم و دانش است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به دلیل اینکه طرفدار توحید و اسلام است مورد غضب دشمنان قرار دارد افزود: دانشمندان و استادان دانشگاه های باید فرمول‌های حقایق هستی و علمی که نشان از توحید دارد را به دانشجویان آموزش دهند.

وی افزود: ما امروز با جبهه استکبار در جنگ‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رویا رو هستیم و دشمن برای نابودی اسلام کمر همت بسته است.
 
امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه خدواند باری‌تعالی این جهان هستی را با همه عظمت و گستردگی به وسیله علم آفریده است تصریح کرد: این علم قدرت تولید و زاییدگی دارد.
 
وی جهل را به معنای فقر و علم را ثروت و سرمایه دانست و افزود: امروز اگر بخواهیم پاسخ دنیا را بدهیم راهی جز مسلح شدن دانشمندان به فرمول های علمی نیست.
 
آیت الله نمازی خاطر نشان کرد: ملتی که علم نداشته باشد پیاده است و در رقابت ها هیچگاه پیاده بر سواره نمی تواند سبقت گیرد.
 
وی علم را رمز گشایش گره‌های بشریت بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه امروز جنگ بین علم و جهل است شرط پیروزی این نبرد این است که علم در اختیار مردان صالح قرار گیرد و اگر علم در دست افراد ظالم باشد دنیا به تباهی کشیده می شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری از موفقیت دانشمندان و استادان دانشگاه کاشان در عرصه بین المللی قدردانی و خاطر نشان کرد: دانشمندان ما افراد صالح، معتقد به اصول و آداب و ارزش های اسلامی هستند که این ارزشمند و نعمت بزرگی است که خداوند به شما عنایت کرده است.

نمازی به دانشمندان بین المللی دانشگاه کاشان توصیه کرد: جوانان و دانشجویانی که در اختیار شما و تحت تربیت شما هستند را عالم و متدین تربیت و اسرار و فرمول های علمی نظام هستی را برای آنها به درستی تحلیل و تبیین کنید.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از افتخارات دانشگاه را ارائه کرد و گفت: قرار گرفتن چهار استاد دانشگاه کاشان آقایان دکتر علیرضا اشرفی، دکتر مهران رضایی، دکتر سعادتمندی و دکتر مسعود صلواتی نیاسر در ردیف یک درصد برتر دانشمندان بین المللی جهان از افتخارات این دانشگاه است که در پنج رشته موفق به این عنوان شده اند.
 
عباس زراعت قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء یک درصد دانشگاه های برتر جهان را از دیگر افتخارات این دانشگاه بیان کرد و افزود: دانشگاه کاشان با کمک خیران و واقفان دو کرسی بین المللی برگزار کرده که هزینه های آن را افراد خیر تقبل کرده اند.
 
وی به راه اندازی رصدخانه ملی در کاشان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این رصدخانه فرصت مغتنمی برای تبادلات علمی و بین المللی محققان و دانشمندان جهان است.
 
وی همچنین از برگزاری کلاسهای آنلاین در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: برای جلوگیری از فرار مغزها، دانشمندان ایرانی که در خارج از کشور بسر می بردند اقدام به برگزاری این کلاس ها کرده اند که هزینه های آن توسط افراد خیر تامین شده است. و همچنین با 10 دانشگاه خارجی تفاهم نامه بین المللی منعقد شده است.
 
زراعت با اشاره به اینکه  با وجود محدودیت‌های مالی که امسال دولت با آن مواجه بود و میانگین رشد اعتبارات دانشگاه‌ها در سراسر کشور 7 درصد بوده است، خاطر نشان کرد: این درحالی است که دانشگاه کاشان در سال آتی رشد 25 درصدی بودجه جاری و 54 درصدی بودجه عمرانی را خواهد داشت.
 
براساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز، دکتر سیدعلیرضا اشرفی در رشته ریاضی، دکترمهران رضایی در رشته شیمی، دکترعباس سعادتمندی در رشته ریاضی و دکتر مسعود صلواتی نیاسری در رشته های شیمی و نانوتکنولوژی از دانشگاه کاشان در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته اند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز