خبرگزاری کار ایران

مشاور امور بانوان استاندار کردستان:

تلاش برای حضور پررنگ بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی است

مشاور امور بانوان استاندار کردستان در نشست مشاورین امور بانوان فرمانداری های شهرستان های استان با استاندار، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی دفتر امور بانوان تشویق و تلاش برای حضور پررنگ بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی است تا بخش بیشتری از مدیریت شهری در اختیار بانوان قرار گیرد

به گزارش ایلنا، لیلا آژیر در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های شهرستان‌های استان کردستان با استاندار، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی دفتر امور بانوان تشویق و تلاش برای حضور پررنگ بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی است تا بخش بیشتری از مدیریت شهری در اختیار بانوان قرار گیرد.

مشاور امور بانوان استاندار کردستان در این دیدار مهمترین مطالبه دفتر امور بانوان و مشاورین فرمانداران را بهره گیری از زنان توانمند و شایسته استان در پست‌های مدیریتی استان و شهرستان‌ها عنوان کرد.

آژیر ضمن اعلام عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم که جایگاه نظارتی دفتر امر بانوان را ارتقا دهیم.

وی در ادامه برخی مصوبات ستاد توانمندسازی، ایجاد پارک بانوان و انتصاب مدیران زن را از جمله مهمترین مطالبات بر زمین مانده دفتر بانوان اعلام کرد و گفت: وضعیت در شهرستا‌ن‌های استان به مراتب بدتر است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری کردستان، با گله‌مندی از نبود پست مشاور امور بانوان در چارت فرمانداری‌ها این امر را یکی از مشکلات اصلی دفتر نام برد و ایجاد این پست را نیازمند حمایت از سوی استاندار دانست.

وی یکی از بزرگترین ضعف‌های دفتر بانوان و خانواده را در اختیار نداشتن بودجه برای اجرای برنامه‌های دفتر از جمله برنامه‌های توانمندسازی و اشتغال اعلام کرد.

کد خبر : ۴۳۷۲۱۰