خبرگزاری کار ایران

رنجکش با حضور در خبرگزاری ایلنا؛

افزایش 50 درصدی طرح‌های سالم‌سازی دریا نسبت به گذشته/ ایلنای گیلان همواره در مسیر اعتدال حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۶۰۴

طرح‌های سالم سازی دریاهای گیلان از ۱۸ طرح به ۴۰ طرح افزایش پیدا کرده که تعداد شناگاه‌ها از۳۶ شناگاه به ۸۰ عدد رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش با حضور در خبرگزاری ایلنا در گیلان ضمن بازدید از تحریریه خبر، به تشریح عملکرد اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پرداخت.

وی ضمن تشکر از خبرگزاری ایلنا در راستای انتشار اخبار استاندار و به‌ویژه اداره کل امور اجتماعی استانداری اظهارداشت: مسئولیت اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان در تاریخ بیست و سوم اسفند ماه سال۹۲ به وی سپرده شد و در طول این مدت با توجه به شناخت کلی و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی و پیشینه کار قبلی در حوزه رسانه ای  و اجتماعی اقدامات مثبتی در این حوزه رقم خورده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت خود در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و حضور در جلسات و شرایط خاص دولت تدبیر و امید و توجه به دغدغه مسائل اجتماعی توسط مسئولان، گیلان نیزبا تبعیت ازسیاست های کلان دولت، تلاش شد تا در این مسیر گام های موثری برداشته شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان بیان داشت: یکی از دغدغه های جدی حوزه اداره کل اجتماعی ساماندهی سواحل و استفاده از ظرفیت های ساحلی به عنوان بخشی از حوزه گردشگری است.

وی افزود: طرح های سالم سازی دریاهای گیلان از ۱۸ طرح به ۴۰ طرح افزایش پیدا کرده که تعداد شناگاه ها از ۳۶ شناگاه به ۸۰ عدد رسیده است.

وی اذعان داشت: با توجه به استاندارد سازی طرح های الگویی، برای اولین بار دریا بعنوان یک ظرفیت ملی دیده شده و این امر موجب اختصاص اعتبار ملی در سطح کشور شد.

رنجکش بیان داشت: در سال ۹۳ حدود پنج میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان از مجموع سیزده میلیارد تومان اعتبار طرح‌های سالم‌سازی کشور به گیلان اختصاص پیدا کرد که در پرداخت حقوق ناجیان غریق، توسعه طرح های سالم سازی، خرید تجهیزات هزینه شود.

وی با بیان اینکه سال 92 آمار غریق ۵۵ نفر بود افزود: این آمار در سال 95 به ۲۵ نفر رسید.

این مسئول واگذاری بخشی از طرح‌ها به صورت پایلوت به بخش خصوصی در ۳۳۰ منطقه خطر آفرین گیلان را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته دانست و بیان داشت: ۶۰ دهیاری مسئول ساماندهی سواحل شدند تا به اقتصاد پایدار آنها کمک شده و به صورت طرح قابل پذیرش برای مسافران و گردشگران نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: در ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد، بسترسازی‌های خوبی صورت گرفته و دولت تلاش کرد تا زمینه‌های اجتماعی را فعال‌تر کند.

رنجکش افزود: رشد بالای ۴۰ درصدی سازمان‌های مردم نهاد گیلان در کنار احیای سازمان‌های موجود که طی ۸ سال دولت قبل به فراموشی سپرده شده بود از دیگر اقدامات است .

وی با بیان اینکه در طول مدت دولت تدبیر و امید، سازمان‌های مردم نهاد به تمام شهرستان‌های استان تسری پیدا کرده و صدور مجوز از سوی فرمانداری‌ها صورت گرفت، افزود: به‌تبع آن استانداری نیز کار صدور مجوز استانی را انجام داده است.

رنجکش افزود: در مورد بیماران خاص اقدامات خوبی صورت گرفته است، که در همین راستا ساماندهی خیریه ها از جمله آنان است.

وی با اشاره به کارگروه‌های اجتماعی و مباحث مناطق حاشیه‌نشین افزود: در این راستا شاهد نوآوری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی بودیم که با همکاری همکاران در اداره کل اجتماعی و فرهنگی و سایر حوزه‌های مرتبط شکل‌گیری شد.

 وی در پایان درباره عملکرد خبرگزاری ایلنا در گیلان گفت: خبرگزاری ایلنا در دوران مدیریت جدید با توجه به نوع رویکرد و سیاست‌هایی که در پیش دارد، به عنوان یکی از رسانه‌های همراه دولت در استان گیلان محسوب می‌شود و توانسته رویکرد مثبت و موثری در راستای فضاسازی برنامه‌های دولت داشته داشته باشد و ایلنای گیلان همواره با حفظ تعادل حرکت کرده و در مسیر اعتدال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز