خبرگزاری کار ایران

در همایش "عاشورا، امید، اصلاح" در رباط کریم مطرح شد؛

جلایی‌پور: برجام توافقی بین‌المللی است، ترامپ نمی‌تواند آن را پاره کند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت؛ در سخنرانی اخیر خود شرایط انتخابات اخیر آمریکا را با انتخابات سال ۸۴ ایران مقایسه کرد.

به گزارش ایلنا؛ حمیدرضا جلایی پور در همایش "عاشورا، امید، اصلاح"برای اصلاح‌طلبان شهرستان رباط کریم به تحلیل انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر ایران و جهان پرداخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طالب با اشاره به اینکه پیش از انتخابات آمریکا همه شخصیت‌ها و رسانه‌ها منتظر پیروزی هیلاری کلینتون بودند اما نتیجه خلاف انتظار بود، تاکید کرد: جنبش انتخاب ترامپ، جنبشی پوپولیستی بود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت؛ سه علت شکاف اقتصادی، شکاف فرهنگی و عامل سیاسی را علت بروز این نتیجه در انتخابات دانست و با مقایسه شرایط آمریکا در انتخابات اخیر و انتخابات سال ۸۴ ایران؛ اشتباه حزب دموکرات و اصلاح‌طلبان در آن سال را علت ظهور پدیده‌هایی چون ترامپ و احمدی‌نژاد دانست.

او همچنین در مورد تاثیر انتخاب ترامپ بر شرایط بین المللی و برجام گفت: برجام توافقی بین المللی است که ترامپ نمی‌تواند آن را پاره کند اما شاید دست به ایجاد محدودیت‌های دیگری بزند.

جلایی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد: این اتفاقات سبب شود تا در صحنه سیاسی ایران شاهد فعالیت‌های پخته‌تری باشیم و در حل مشکلات بزرگی همچون بیکاری، فرسایش اقلیم و آسیب‌های اجتماعی شاهد همگرایی همه احزاب و گروههای مختلف سیاسی باشیم.

کد خبر : ۴۳۰۳۳۲