خبرگزاری کار ایران

باحضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛

فاز اول راه‌آهن قزوین- رشت آغاز به کار کرد

با حضورمعاون رئیس جمهور فاز اول راه آهن قزوین-رشت در مسیر قزوین به ایستگاه کوهین به مسافت 29 کیلومتر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، طرح دوخطه کردن راه آهن قروین - رشت  165 کیلومتر است که 70 کیلومتر آن در محدوده استان قزوین و بقیه در استان گیلان است. 

فاز اول راه آهن قزوین - رشت در مسیر قزوین به ایستگاه کوهین به مسافت 29 کیلومتر امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور آغاز شد.

طرح ملی خط آهن قزوین- رشت به طول 164 کیلومتر از سال 85 کلید خورد و تاکنون یک هزار و 87 میلیارد تومان برای ریل سازی ، ریل گذاری ، ساخت ساختمان، پل ها، تونل ها و ابنیه برای آن هزینه شده است .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای تکمیل این طرح مشکل نقدینگی نداریم، افزود : با تاکید رئیس جمهور قرار است نوروز امسال جابجایی مسافر از خط راه آهن  قزوین - رشت امکان پذیر شود و در غیر اینصورت این طرح تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری کامل می رسد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد : راه آهن قزوین - رشت - آستارا از مهمترین طرح‌های ملی کشور در حوزه شبکه های ریلی است .

وی‌گفت: این مسیر در حوزه ترانزیت بین المللی برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدواریم با دو خطه‌کردن برخی مسیرها و نیز چهارخطه کردن برخی دیگر از مسیرهای موجود کشور شبکه ریلی را به سرعت گسترش دهیم.

 معاون رئیس جمهور  افزود: تا پایان دولت یازدهم قرار است یک هزار و 350 کیلومتر شبکه ریلی جدید دوخطه  شود و به همین منظور 2 هزار و 550 میلیارد تومان برای شبکه ریلی کشور اختصاص یافته است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : دوخطه کردن مسیر قزوین به تهران با سرعت اجرایی شده است و تا پایان امسال افتتاح‌خواهد شد و دو خطه و چهار خطه کردن مسیرهای پرتردد با همین رویکرد عملیاتی خواهد شد و اعتبار لازم را تامین خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۳۰۱۵۶