خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور؛

سه طرح بزرگ صنعتی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود

سه طرح بزرگ صنعتی فردا با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، استاندارچهارمحال و بختیاری گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال بهره‌برداری خواهد شد.
 
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: بهره‌برداری از کارخانه تولید چادرمشکی با ظرفیت سالانه 10میلیون مترمربع چادر در شهرکرد یکی از این طرح‌ها است که با زیر بنای 35هزار متر مربع در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع ساخته شده است. ساخت این طرح از سال 1393 آغاز شده است. 
 
با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم 200 نفر فراهم می‌شود.
 
وی گفت: سرمایه‌گذاری ثابت این طرح 300 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح به عنوان بخش نخست طرح‌های توسعه شرکت نساجی حجاب در تولید پارچه مشکی به عنوان یک کالای فرهنگی و اقتصادی در جهت کاهش واردات و اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی است.

آقای سلیمانی افزود: بهره‌برداری از بخش نخست فولاد سفیددشت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی با استفاده در واحد ذوب و ریخته گری، تختال با استفاده در نورد گرم و تولید ورق در شهرستان بروجن یکی دیگر از این طرح‌هاست.

وی گفت: اجرای این طرح از سال 1386 آغاز و واحد احیای مستقیم آن هم اینک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و واحد ذوب و ریخته گری در سال 1398 راه‌اندازی خواهد شد.
 
آقای سلیمانی افزود: با بهره‌برداری از مرحله نخست این طرح با زیر بنای 250 هکتار و مساحت 422 هکتار، زمینه اشتغال 140 نفر فراهم می‌شود.

وی گفت: در صورت اجرای کامل طرح مجتمع فولاد سفید دشت 500 فرصت شغلی به صورت مستقیم فراهم می‌شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری ثابت این طرح را پنج هزار و 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی هم به این طرح اختصاص یافته است.
 
آقای سلیمانی افزود: واحد ورق پوشش دار تاراز در شهرک صنعتی شهرکرد با ظرفیت تولید سالانه 330 هزار تن تولید ورق پوشش دار فولادی طرح دیگری است که با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره‌برداری و وارد چرخه تولید می‌شود.
 
وی میزان سرمایه‌گذاری این واحد را حدود دو هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از آن برای 200 نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

هزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

کد خبر : ۴۲۶۶۵۱