خبرگزاری کار ایران

شرایط عجیب دانشگاه ارومیه برای سخنرانی محمود صادقی

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۶۳۳

نماینده مردم تهران روز دوشنبه در حالی در دانشگاه ارومیه سخنرانی خواهد کرد که شرایط خاصی برای این سخنرانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود صادقی، نماینده مردم تهران، ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۷ آبان در دانشگاه صنعتی ارومیه به سخنرانی خواهد پرداخت.

موضوع این سخنرانی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود، سیاست داخلی و دانشگاه اعلام شده است.

قابل ذکر است هم زمان با صدور مجوز این سخنرانی از طرف شورای ناظر بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه نامه‌ای به انجمن تحویل شده است. در این نامه مصوبات شورای ناظر بر تشکل‌ها به شرح زیر اعلام شده است:

-مقرر شد تمامی برنامه های سخنرانی های تشکل های دانشجویی توسط اداره روابط عمومی دانشگاه پوشش خبری و تصویری داده شود و تشکل ها موظف به همکاری با اداره روابط عمومی دانشگاه هستند.

-مقرر شد قبل از اغاز برنامه سخنرانی، نماینده دانشگاه وضع عمومی دانشگاه و استان سیاست‌های منطقه را به استحضار سخنران مدعو برساند.

سروش ثنایی فرد از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در رابطه با این نامه گفت: ارائه این نامه همزمان با برنامه دکتر صادقی، شبهه دار است.  شورای ناظر بر تشکل‌ها اجرا کننده قوانین و آیین نامه تشکل‌های اسلامی و دستورالعمل اجرایی آن هستند و بر اساس این آیین نامه اقدام می کنند و خود حق قانون گذاری ندارند. مگر نماینده کشور و سخنرانان ملی در جریان مسائل کشور نیستند؟ این نامه چه مفهومی دارد؟ چه معنا می دهد که قبل از برنامه، سخنران مورد توجیه قرار گیرد؟ ثبت و ضبط برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی بدون اجازه آنها چه معنایی دارد؟ به چه حقی فضای آکادمیک دانشگاه را اینگونه امنیتی می کنند؟

قابل ذکر است در سال گذشته بسیاری از برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه از قبیل سخنرانی علی مطهری، سخنرانی صادقی زیبا کلام و جشنواره شعر انجمن با فشار نهادهای خاص با همراهی هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه و سکوت استانداری آذربایجان غربی، در حالی که برای بسیاری از برنامه ها مجوزهای لازم نیز صادر شده بود در ساعاتی مانده به انجام برنامه لغو شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز