خبرگزاری کار ایران

صادقی در پنجمین کنگره خانه کارگر مازندران:

شعار دولت روحانی حمایت از تولید است/خانه کارگر تشکیلاتی نیست که به دنبال دولت‌ها راه بیفتد

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۴۶۲

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: تشکیلات ما تشکیلاتی نیست که به دنبال دولت‌ها راه بیفتد و اگر تعرضی دید دهان بر روی تعرضات ببندد و هر دولتی که جامعه کارگری و حقوق کار را به رسمیت بشناسد با آن رفیق هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، حسن صادقی معاون دبیرکل‌خانه کارگر درپنجمین کنگره بزرگ خانه‌کارگر مازندران با بیان اینکه جامعه کارگری در مقطع فعلی و مقاطع مختلف دیگر وضعیت مطلوبی نداشته و ندارد، اظهار کرد: مکلفیم در کنگره‌ها گزارش عملکرد دهیم تا اعضاء مطلع شوند در طول چهار سال گذشته چه کرده‌ایم.

صادقی افزود: بعد از تحویل دولت به دولت سازندگی اصل تشکیلات خانه کارگر بنا داشت تا روابط دولت ، کارگر و کارفرما را برای بهتر شدن ساختار اقتصادی کشور احیا کند و اجرای قوانین درمان رایگان و قانون کار  در این دوره اجرایی شد و هر چقدر هم که مشکل داشتیم با به میدان آمدن، دولت را وادار می‌کردیم که سخنان ما را بپذیرد و درواقع هم همراه دولت بوده‌ایم و هم از قانون کار مراقبت می‌کردیم.

 وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات استراتژی وزیر وقت، تضعیف قانون کار و تشکیلات کارگری بود و نگاه صفدر حسینی اصلاح قانون با کم‌کردن حمایت‌ها بود و خانه کارگری که همراه دولت بود باید سکوت می‌کرد و به همین دلیل در آن مقطع در مقابل تأمین اجتماعی با توان یکصد هزار نفری به میدان آمدیم و دولت را مجاب کردیم ماده واحده کارهای سخت و زیان آور را اجرایی کند.

صادقی با بیان اینکه استراتژی دولت‌های قبل محصور کردن خانه کارگر نبود ولی استراتژی دولت گذشته بستن درب‌های خانه کارگر و فروش ساختمان‌های آن به‌اصلاح به تشکلات کارگری بود و به قول بعضی‌ها سیاست تفرقه بی‌انداز و حکومت کن را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: در دولت گذشته ناگزیر شدیم سیاست انزواطلبی با نگاه مدیریت جهادی را در پیش بگیریم و تشکیلات خانه کارگر با اعضاء 150 هزار نفری خود با استراتژی مدون در سه حوزه آموزشی به صورت رایگان، ایجاد امکانات رفاهی در مناطق سیاحتی و زیارتی و تقویت دانشگاه‌های علمی و کاربردی کار خود را آغاز کرد.

این مسؤول اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این بود که برای اعضاء و خانواده‌های عضو، آموزش رایگان فراهم کنیم و این امر عملیاتی شد و به موازات آنسعی کردیم  2 هزار سوییت در مناطق مختلف کشور مهیا کنیم که تاکنون  1200 هزار سوییت آن محقق شد و اعضاء خانه کارگر از 150هزار عضو به یک میلیون و پانصد هزار عضو افزایش یافت.

معاون دبیرکل خانه‌کارگر با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های عالی دانشگاه علمی کاربردی ما در بین استان‌های دیگر نمونه شد، اظهار کرد: در آخرین کنگره این دوره که در مشهد برگزار شد استراتژی را تدوین کردیم که بتوانیم آموزش رایگان در حوزه آموزش عالی را فراهم کنیم که اگر این کار انجام شود موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

صادقی بیان کرد: تشکیلات ما تشکیلاتی نیست که به دنبال دولت‌ها راه بیفتد و اگر تعرضی دید دهان بر روی تعرضات ببندد و هر دولتی که جامعه کارگری و حقوق کار را به رسمیت بشناسد با آن رفیق هستیم.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه با رویکردی مواجه‌ایم که در جهت تضعیف کارگران حرکت می‌کنند مثل بحث اصلاح قانون کار، اظهار کرد: وزیرکاری که از جنس خود ما است، امروز منادی و متولی تغییر قانون کار است و ما نباید سکوت کنیم و نمی توانیم سکوت کنیم چراکه بنا نیست هرکس وزیر شد به سفره کارگران دست درازی و سفره کارگر را کوچک کند و کارگر سکوت کند و حرفی نزند.

وی ادامه داد: عده‌ای قانون کار و نیروی کار را مشکل برمی‌شمرند و این در حالی است که مشکل مدیریت نظام اجرایی کشور است که از دیرباز و قبل از انقلاب با آن مواجه است و باید به آنانی که می‌خواهند قانون کار را تغییر دهند گفت: آیا اگر قانون کار را قطعه قطعه کنیم و تغییر دهیم مشکل اقتصاد کشور حل می شود و اگر می‌شد چرا در بازارچه‌های مرزی، شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد هنوز مشکل دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه سیال و فرار است و جایی می‌رود که امنیت داشته باشد، تصریح کرد: درآمد ترکیه از صنعت توریست به اندازه درآمد ما از منابع نفتی است و با وجود اینکه این صنعت می‌تواند یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کند ولی صنعت توریست ما توریست گریز است و ما همچنان می‌گوییم مشکل ما قانون کار و کارگران هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون کار مخالف نیستیم و می‌گوییم اگر قرار است اصلاحی انجام شود باید از قلب آن که همان فصل ششم است اصلاح شود.

وی افزود: در زمان طاقوت ساختمان‌های دولتی کوخ بودند و کارخانه‌ها و صنعت ما کاخ، اما در شرایط امروز، تمام صنایع کشور نابود شده و ساختمان‌‌های دولتی و ادارات ما کاخ شده‌اند.

وی به مشکلات تأمین اجتماعی و بیمه اشاره کرد و گفت: سفره‌ای که باید شش میلیون نفر را در خود داشت امروز به دلایل مختلف 12میلیون و 700 هزار نفر  را بر سفره بازنشستگی و کارگری کشانده و حق بیمه آنها را هم نمی‌دهند.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: اگر دولت‌مردان و نظام سیاسی ما به فکر نجات صندوق‌های بیمه‌ای نباشند به صورت قاطع می‌گویم که در 5 سال دیگر کارگران برای گرفتن حقوق خود مجبور هستند در خیابان‌ها رژه روند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه انتظار داشتیم صدا و سیما در مورد طرح بیمه سلامت نقد درستی داشته باشد اما متأسفانه شاهد هستیم که صدا و سیما مدام مدیحه‌سرایی می‌کند و رپرتاژ می‌دهد و در جهت طرحی که مانند حذف یارانه برای دولت و حاکمیت مشکل ساز می‌شود، فضا را برای منتقدین این طرح بسته است.

صادقی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت  اگر متوقف نشود صندوق‌های بیمه‌ای را به ورشکستگی کامل می‌کشاند، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی بین‌النسلی است و باید این سرمایه حفظ شود و باید بگوییم طرح تحول سلامت همانند طرح هدفمندکردن یارانه‌ها نابخردانه است و به ضرر مردم است.

وی ادامه داد: زمانی که قانون کار نزد رهبری برده شد ایشان فرمودند که قانون را اصلاح کنید اما جنبه حمایت از ضعیف آن را پررنگ کنید  باید دولت گذشته و وزیر فعلی از آن تبعیت می‌کردند و دنبال تغییر نمی‌رفتند.

صادقی با بیان اینکه شعار دولت روحانی حمایت از تولید است، تصریح کرد:  استراتژی این دولت راه‌بردی و تقویت بنیان اقتصاد مبتنی بر نیروی انسانی و مورد حمایت ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز