خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان خبرداد:

آغاز اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 مهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 مهر ماه امسال آغاز و تا 25 آبان ماه در دو مرحله اینترنتی و حضوری خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان، غلامرضا ملکی در جلسه ای که با حضور فرمانداران در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، گفت: امسال در راستای کاهش هزینه‌های ملی سرشماره در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و طبق تدابیر اندیشیده شده سرشماری اینترنتی از سوم مهر امسال آغاز و تا 24 مهر ادامه دارد و خانواده ها می توانند با مراجعه به پایگاه (سایت) اینترنتی آمار اطلاعات خودشان را ثبت کنند.

 ملکی ادامه داد: شرکت در سرشماری اینترنتی کمک خوبی به کاهش هزینه این طرح ملی و تسریع در اجرای بهینه آن می کند.

وی بیان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از 25 مهر تا 25 آبان امسال با بهره گیری از هزار نفر نیرو در سیستان و بلوچستان انجام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ماموران آمارگیر آموزش های لازم را در راستای دریافت اطلاعات از خانوارها فرا گرفتند و با جلیقه های مخصوص و با کارت شناسایی به درب منازل مراجعه می کنند و اطلاعات مختلف از جمله مسکن، درآمد، جمعیت و میزان تحصیلات را ثبت می کنند.

وی از شهروندان عزیز در خواست کرد: اطلاعات درست را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند زیرا بر اساس آمارهای داده شده برنامه ریزی های کلان در کشور و استان انجام می شود.

ملکی تصریح کرد: سرشماری کامل ترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی دقیق در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات امسال سیستان و بلوچستان افزود: اعتبارات مصوب امسال استان 10 هزار میلیارد ریال است که تاکنون میزان نقدینگی تخصیصی از این اعتبارات 280 میلیارد ریال بوده است.

کد خبر : ۴۱۱۴۷۳