خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور:

نمایندگان مجلس در استان‌فارس دغدغه نداشته باشند/ مناقصه سدتنگ سرخ بویراحمد بزودی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۷۳۴

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور تاکید کرد که در طرح مطالعات جدید سد تنگ سرخ بویراحمد که قرار است استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در آن مشارکت و تقسیم آب مشترک داشته باشند به هیچ عنوان سهمیه آب استان‌فارس حذف نشده است.

محمد حاج‌رسولی‌ها در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیران‌عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: بعد از دستور ویژه ریاست‌جمهوری مبنی بر اتمام سدتنگ سرخ بویراحمد، مطالعات ویژه و جدید این پروژه بزودی شروع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در طرح جدید سدتنگ سرخ بویراحمد حدود 70 میلیون مترمکعب که سهم استان فارس می‌شود کسر خواهد شد و این استان از مزایای این سد برخوردار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور افزود: بعد از دستور ویژه ریاست‌جمهوری و نیازهای اساسی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب شرب شهری و صنعتی، شرکت مدیرت منابع کشور قرار است از سد تنگ‌سرخ بویراحمد فعلا شهر یاسوج بهره‌مند شود.

حاج رسولی‌ها با تشریح چگونگی نحوه تقسیم آب سد تنگ‌سرخ بویراحمد بعد از دستور ویژه ریاست‌جمهوری، یادآورشد: ابتدا کار اتمام پروژه آب مورد نیاز شهر یاسوج در حوزه مصرفی و صنعتی به پایان می‌رسد و سپس فاز دوم این پروژه شروع و البته از یک محل دیگر این این موضوع انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان استان‌فارس در مجلس شورای اسلامی از این اقدام ناخشنود بوده و گفته می‌شود ممکن است این ناخشنودی آنها به استیضاح وزیر نیرو بیانجامد، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان‌فارس هیچ دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشند و مطمئن باشند یک قطره از سهمیه آنها در سد تنگ‌سرخ بویراحمد کسر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: محل برداشت‌های آب از سد تنگ‌سرخ بویراحمد برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس تاکنون از یک محل بود اما بنا به دستور ریاست‌جمهوری و سرعت‌بخشی برای محقق کردن این دستور، محل برداشت‌ها به 2 محل تغییر که محل اول آن سهمیه کهگیلویه و بویراحمد است.

حاج‌رسولی‌ها از برگزاری مناقصه پروژه سد تنگ‌سرخ بویراحمد در آینده نزدیک خبرداد و خاطرنشان کرد: مناقصه این پروژه بزودی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سرمایه‌گذار خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در پروژه سد تنگ‌سرخ بویراحمد نشد، دولت چه اقدامی خواهد کرد؟ یادآورشد: اکنون حجم پروژه نسبت به قبل کمتر شده و یقین داریم سرمایه‌گذار حضور پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: اگر سرمایه‌گذار برای این پروژه پیدا نشود دولت خود ورود می‌کند و آن را به اتمام می‌رساند.

حاج‌رسولی‌ها، زمان اتمام پروژه سد تنگ‌سرخ بویراحمد را با وجود تخصیص اعتبارات 4 سال عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز