خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو مطرح کرد:

باید از مدیریت محلی و غیریکپارچه خدمات آب و برق فاصله گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۱۸

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: در امر خدمات‌رسانی آب و برق باید از مدیریت محلی و غیریکپارچه فاصله گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، "علیرضا دائمی" در نخستین همایش تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی کارکنان صنعت آب و برق با ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و معرفی پروژه‌های برتر صنعت در حوزه فناوری اطلاعات است.

وی افزود: قرن 21 قرن اطلاعات است و اساس مدیریت در عصر جدید تکیه بر اطلاعات و توسعه دادن دولت الکترونیک است.

دائمی تصریح کرد: بحث یکپارچه‌سازی و کنترل و پایش مداوم اطلاعات از مشخصات استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی است، بنابراین ما ‌باید در امر خدمات‌رسانی در آب و برق از مدیریت محلی و غیریکپارچه فاصله بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست هر کشوری بخواهد سهم قابل توجهی از اقتصاد جهان را داشته باشد، باید بتواند خود را به زیرساخت‌های مخابراتی و فناورانه پیشرفته مجهز ساخته و نهایت بهره‌برداری را از آن‌ها ببرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک محور اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که دولت الکترونیک با مشخصه‌های شفافیت و سرعت بالا در ارائه اطلاعات و ارتباطات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های اقتصادی و رفع فساد از نظام اقتصادی و بوروکراتیک کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به محورهای همایش گفت: محورهای این همایش ارائه پنجره واحد خدمات الکترونیک صنعت آب و برق، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صنعت آب و برق، یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، ایمن‌سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات صنعت و شبکه‌های صنعتی است.

دائمی افزود: در حاشیه این سمینار کارگاه‌های آموزشی تخصصی با محورهای نگهداری و امنیت اطلاعات و ارتباطات، اینترنت و حملات سایبری، توسعه دولت الکترونیک، سیستم‌های یکپارچه و دیتاسنتر و شبکه‌های اطلاعاتی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: ویژگی مهم آب و برق این است که بتواند در تمام لحظات برای کل جمعیت، خدمات با تاب‌آوری بالا ارائه دهد؛ برای ارائه چنین خدماتی به صورت مداوم و البته با تاب آوری بالا ‌باید خود را به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به‌ویژه در حوزه اطلاعات و ارتباطات مجهز کرد.

وی تصریح کرد: عدم تجهیز به فناوری‌های نوین باعث خواهد شد دیگران برای ما ضرب‌الأجل تعیین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز