خبرگزاری کار ایران

رئیس زندان گچساران به ایلنا خبر داد:

دستگیری هفتگی چهار نفر به دلیل انتقال مواد مخدر به زندان گچساران/ کشف مواد مخدر در پوشک نوزاد

رئیس زندان گچساران، رد و بدل شدن مواد مخدر در زندان گچساران را تائید کرد.

افشین نارکی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: متاسفانه در زندان گچساران، مواد مخدر رد و بدل شده و می‌شود.

وی با تشریح برخی راه‌های ورود مواد مخدر به زندان گچساران اظهارداشت: عمده‌ترین راه ورود مواد مخدر به زندان گچساران زمانی رخ می‌دهد که ملاقات‌ها انجام می‌شود و البته افرادی در این‌باره دستگیر شده‌اند.

 رئیس زندان گچساران افزود: راه دیگر ورود مواد مخدر به زندان گچساران نیز از طریق پرتاب اشیا داخل استراحت‌گاه زندان بود که با حصارکشی تا حدود زیادی مانع این راه شده‌ایم.

نارکی، یکی دیگر از راه‌های انتقال مواد مخدر به زندان گچساران را کارمندان این زندان عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 تن از کارمندان زندان به دلیل این موضوع اخراج شده اند.

وی گفت: هفته گذشته، خانمی با حمل مواد مخدر در "پوشک" نوزادی که با خود همراه داشت قصد انتقال مواد مخدر به زندان گچساران را داشت که دستگیر شد.

 رئیس زندان گچساران همچنین از بازداشت مستمر کسانی که قصد انتقال مواد مخدر به این زندان دارند خبر داد.

نارکی افزود: هفته‌ای بیش از 4 نفر در این‌باره شناسایی و بازداشت می‌شوند و البته جرایم سنگینی برای این افراد از سوی دستگاه قضایی در نظر گرفته می‌شود.

وی از نبود اعتبارات لازم برای احداث زندان جدید در گچساران اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: متاسفانه اعتبارات لازم برای ساخت زندان گچساران بیرون از محدود شهری وجود ندارد.

 رئیس زندان گچساران گفت: زندان کنونی این شهرستان در مرکز شهر واقع شده و یکی از مهمترین دلایل ورود مواد مخدر به زندان، واقع شدن آن در مرکز شهر است.

نارکی، جدایی زندانیان مواد مخدر از سایر جرایم را در زندان گچساران ضروری خواند و اظهارداشت: متاسفانه قسمت‌های درمانی زندانیان مواد مخدر با سایر جرایم این زندان یکی بوده و مجزا نیست.

وی با تاکید بر جابجایی زندان مرکزی گچساران به بیرون از شهر، خاطرنشان کرد: زمینی به وسعت 10 هکتار آماده اما اعتباری برای ساخت آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از گچساران، حدود 400 نفر در زندان مرکزی گچساران زندانی هستند. شهرستان گچساران یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز استان حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر : ۳۸۴۹۱۲