خبرگزاری کار ایران

در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز مطرح شد:

لزوم دقت نظر موقعیت ویژه جغرافیایی البرز در میزان خطر پذیری این استان

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۸۶۵

استاندار البرز بر لزوم دقت نظر و اهمیت موقعیت خاص و و ویژه جفرافیایی البرز در میزان خطر پذیری این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به روند ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر پل‌های رودخانه‌ها گفت: لازم است تدابیر جدی و نظارت لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی امر صورت گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خطرپذیری استان البرز افزود: در البرز دو خصیصه ویژه از جمله کوهستانی بودن و وجود محورهای ارتباطی ملی استانی ویژه و خاص است که با توجه به نزدیکی تهران و مناطق گردشگری محل وقوع حادثه شده؛ بنحوی در ایام تعطیلات با تردد حجم بالایی از خودرو‌ها مواجه هستیم. 

استاندار البرز در ادامه تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۲۹ میلیون تردد خودرو از محورهای مواصلاتی این استان داشتیم از این رو هنگام وقوع حوادث احتمالی بار مسئولیتی مدیران در این استان مضاعف می‌شود. 

وی با اشاره به استقرار دو سد کرج و امیرکبیر در البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد بروز حوادثی از قبیل غرق شدگی گردشگران در این دوسدهستیم، از آنجایی که وزارت نیرو تولی‌گری سدهای استان را پذیرفته است، نیاز می‌بینیم که در زمینه پیشگیری از حوادث در این زمینه نیز با استقرار نجات غریق و سایر خدمات امنیتی با تدبیر از خسارات‌های احتمالی پیشگیری شود. 

وی در ادامه با اشاره به ماهیت خطرپذیری استان از حیث وقوع حوادث طبیعی گفت: آنچه کار‌شناسان امر اذعان دارند این است که از ۳۱ حادثه طبیعی، استان البرز زمینه ابتلا به ۲۱ مورد مخاطره را دارد و از این منظر استانی آسیب پذیر محسوب می‌شود. 

وی با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها در طول سال، افزود: مسئولیتی که قانونگذار بر عهده مسئولان نهاده وظیفه خطیری ست که با اهتمام ویژه‌ای باید آن را پیگیری کرد. 

طهائی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن امر آموزش در مقابله با بحران‌ها و حوادث غیرقابل پیش بینی گفت: مسئله آموزش باید در تمامی سطوح به صورت ملی، فراگیر و همگانی شود؛ چرا که هر چه دامنه آموزش توسعه پیدا کند دامنه خسارت‌ها کاهش می‌یابد. 

استاندار البرز ادامه داد: پیشگیری یکی از مسائل مهمی است که کمتر به آن توجه شده است، که نمونه آن نیز سیل اخیر سیجان بود که به علت بی‌تدبیری ساکنان خسارات‌های فراوانی را ایجاد کرد. 

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی بحران در استان گفت: طرح جامع خطر پذیری لازم است به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه این طرح نقش موثری در برنامه یزی و اجرای طرح‌های مهم استان در آینده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز