خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبرداد:

بارگیری همزمان 8 نفتکش در بزرگترین پایانه نفتی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۸۳

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: هشت نفتکش همزمان در پایانه نفتی خارک بارگیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بارگیری همزمان نفتکش‌ها را نتیجه زیرساخت‌هایی دانست که در دو سال گذشته اجرا شده و ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صادرات نفت فراهم کرده است.

موسوی با اشاره به این‌که مهندسان و متخصصان پایانه نفتی بخش‌های تخصصی پایانه نفتی خارگ را بومی سازی کرده‌اند، افزود: متخصصان وزارت نفت در خارگ در حوزه‌های ساخت و تعمیرات مشارکت جدی دارند و اقتصاد مقاومتی در این جزیره عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: ارتقای بهره‌وری مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی در اولویت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال جاری قرار گرفته است.

اسکله‌های خارک از سال 1339 به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که هم اکنون اسکله‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها)، آذرپاد(بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.

جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز