خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست خبری در آذربایجان غربی:

اشتغال خالص در سال‌های گذشته صفر بود/ شرایط برای صادرات فراهم شده است

رییس جمهور گفت: امروز هم شرایط برای صادرات فراهم است. مشکلات بانکی در حال حل شدن است و ان‌شاءالله شاهد افزایش صادرات باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان بیست و هشتمین سفر استانی خود به آذربایجان غربی در نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کرد و در ابتدا با تشکر از مردم این استان برای استقبال از کاروان دولت، اظهار داشت: همه مشکلات بانکی حل‌ می‌شود و صادرات با قدرت انجام خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی صد میلیارد تومان از صندوق توسعه اختصاص دادیم، اظهار داشت: ان‌شاءالله این وام با بهره ده درصد در اختیار قرار می‌گیرد.

او افزود: بیش از شش میلیون تن محصول استان است و بخش عمده‌ای از آن باید صادر شود. امروز هم شرایط برای صادرات فراهم است. مشکلات بانکی در حال حل شدن است و ان‌شاءالله شاهد افزایش صادرات باشیم.

روحانی در پاسخ به سوالی در مورد احیای دریاچه ارومیه و اقدامات دولت در این زمینه با بیان اینکه در هیات وزیران بخش صنعت و بخش محیط‌زیست درباره بهره بردازی از نمک دریاچه ارومیه اختلاف نظر وجود دارد، متذکر شد: باید از دریاچه بهره‌برداری شود، اما نکاتی که محیط زیست می‌گوید باید مورد توجه قرار بگیرد. ما باید از این منبع خداداد کنار دریاچه استفاده کنیم و خیلی زود باید این مسئله را بررسی کنیم.

روحانی با اشاره به موضوع جذب گردشگر در استان آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه یکی از منابع جذب گردشگر در استان است. هم گردشگر داخلی باید جذب شود و هم گردشگر خارجی باید جذب شود.

رئیس جمهور امنیت بالای استان و تنوع قومی را به عنوان مزیت‌های گردشگری استان خواند و تصریح کرد: هتل‌ها، فرودگاه و راه‌آهن نیز باید در برنامه‌های جذب گردشگر مورد توجه قرار بگیرد. این نیاز وجود دارد که هتل‌های بیشتری در کشور ساخته شود و بعضی هتل‌های ایران در طول سال رزور شده است.

روحانی با یادآوری اینکه ان‌شاءالله دولت به تقویت مسئله گردشگری در سراسر کشور توجه دارد، ابراز داشت: گردشگری در کنار فناوری‌های نوین می‌توانند به افزایش اشتغال در کشور کمک کنند که دولت به آنها وام می‌دهند و جاذبه‌های بسیار خوبی دارند.

او اضافه کرد: سالانه حدود یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند و پنج تا شش میلیون هم بیکار داریم، لذا باید بیش از یک میلیون کار ایجاد کنیم؛ در حالی که در سال‌های گذشته اشتغال خالص ایران صفر بوده است. البته رقم یک میلیون امسال محقق نمی‌شود اما از برنامه‌های آینده ماست.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۷۶۵۰۷