خبرگزاری کار ایران

عباس حسن‎نیا خبرداد:

برگزاری بیش از 1500 ویژه‌ برنامه حماسه سوم خرداد در گلستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۲۳۹

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان از برگزاری بیش از یک هزار و 500 ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس حسن‎نیا پیش از ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه استان گلستان اظهار کرد: برنامه‎های گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد از 30 اردیبهشت‎ماه با غبارروبی از گلزار شهدا در استان آغاز می‎شود که پیاده‎روی خانوادگی در شهرهای مختلف استان و نورافشانی در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان از جمله برنامه‎های پیش‎بینی شده برای بزرگداشت این مناسبت است.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقه دوچرخه‎سواری، همایش کوهنوردی، یادبود 9 تن از شهدای مدافع حرم گلستان، نمایشگاه عکس، جشن ایثار، انتظار و حماسه، همایش قرآنی، افتتاح پروژه‎های عمرانی، اردوهای جهادی، برگزاری صبحگاه مشترک و برنامه‎های بومی محلی از جمله برنامه‎های سالروز حماسه سوم خرداد در استان.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌مقدس گلستان با اشاره به اینکه همایش یاد یاران از دیگر برنامه‎های شاخص گرامیداشت حماسه سوم خرداد است، ابراز کرد: در این مراسم از 5 کتاب رونمایی می‎شود که 4 کتاب مربوط به خاطرات رزمندگان است.

حسن‎نیا افزود: کتاب «افتخار سربازی» خاطرات امیر عقیلی، کتاب «بی‎قرار» خاطرات غلامعلی صالحی، کتاب «سه هزار شیشلیک» خاطرات حاج محمد قاسم‎آبادی، کتاب «راه شب» خاطرات نهتانی یکی از سربازان بلوچ اهل سنت در همایش یاد یاران رونمایی می‎شود.

به گفته وی؛ کتاب «طپش‎های ماندگار» که اشعار برگزیده جشنواره شعر سالانه طپش‎های ماندگار است در همایش یاد یاران رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته قول حمایت از 60 کتاب به نویسندگان اهل‌قلم داده شد، گفت: به دلیل اینکه منابع اعتباری در اختیار ما قرار نگرفت این قول را نتوانستیم عملیاتی کنیم.

حسن‎نیا با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری آمادگی تکثیر 20 کتاب را داریم، افزود: ارزش‎های معنوی نباید مورد فراموشی واقع شوند در این زمینه نقشه راه خوبی داریم و سند راهبردی تهیه شده است که با حمایت مسئولان استان به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه کتاب دو جلدی پیرامون لشکر 30 تا دو سال آینده وارد بازار می‎شود، گفت: دائره‎المعارف جنگ نیز جزو برنامه‎هایی است که برای آشنایی مردم در حال تهیه و تدوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز