خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

احیاء فرهنگ ایثار و شهادت یکی از دستاوردهای انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۹۳۷

استاندار لرستان گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای فرهنگی با ارزشی دارد و احیاء فرهنگ ایثار و شهادت یکی از این دستاوردها است.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از عاشوراییان فجر آفرین که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، افزود: سرچشمه احیاء فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا بوده که این فرهنگ امروز به سرمایه اصلی کشور تبدیل شده و اثر مثبت خود را در زمان انقلاب، جنگ و تحریم به خوبی نشان داد.

وی اظهار اشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و دستاوردهای فرهنگی آن سرمایه بزرگی برای کشور بوده است.

بازوند تصریح کرد: دستاورد دیگر انقلاب ارج نهادن انقلاب به آراء مردم بوده و برگزاری انتخابات به معنای نقش مردم در تعیین سرنوشت آن هاست و مردم بار دیگر در انتخابات اسفندماه امسال حضور حداکثری خواهند داشت. 

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم بر مبنای قانون افزود: تمامی مسئولان امر برگزاری انتخابات باید قانون را ملاک عمل خود قرار داده و کاندیداها نیز نباید از قانون تخطی کنند.

بازوند حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: مردم ما در طول37 سال کمک های زیادی به کشور کرده اند و حضور همیشگی آن ها در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی باعث ابطال نقشه‌های دشمن شد.

وی با بیان اینکه به وجود آمدن فرهنگ خودباوری به ویژه در عرصه اقتصادی دستاورد مهم انقلاب است، عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور در شرایط کنونی با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست و این امر ناشی از تقویت روحیه خودباوری در مردم است.

بازوند افزود: تقویت روحیه خود باوری سبب شده تا امروز ایران درحوزه دفاعی و پدافند در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و دنیا ایران را به عنوان کشوری مقتدر می شناسد.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: تا زمانی که سرانه درآمدی مردم لرستان بالا نرود نمی توان انتظار توسعه استان را داشت بنابر این برای افزایش سرانه درآمدی باید مردم در عرصه اقتصاد ورود کرده و مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد:  اگر لرستان به مقصد گردشگری تبدیل شود رونق اقتصادی در آن شکل خواهد گرفت.

بازوند با اشاره به اینکه استان لرستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور درجریان جنگ تحمیلی بود اضافه کرد: حضور مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات به عنوان یک فرصت بزرگ برای کشور محسوب می شود.

بازوند با بیان اینکه بار اصلی انقلاب بر دوش اصناف و بازاریان بود، عنوان کرد: ثبت ملی جایگاه ولایت قلعه فلک الافلاک برای استان بسیار با ارزش بوده هر چند که باید دعا کنیم این موضوع در دفتر امام حسین (ع) ثبت شود.

استاندار لرستان افزود: این درحالی است که هر کدام از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به سران سه قوا در زمینه توجه ویژه به محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومین است.

بازوند تصریح کرد: در لرستان نیز باید با مشارکت مردم و بازاریان برای توسعه اقتصادی استان گام برداشت و در این میان باید نرخ مشارکت مردمی را افزایش دهیم.

استاندار لرستان اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در شهریور سال 1392 نرخ مشارکت مردم لرستان در اقتصاد استان 32 درصد بوده که این نرخ در پایان تابستان امسال به 37 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: با افزایش نرخ مشارکت مردم در اقتصاد می‌توان سرانه درآمدی مردم را در لرستان افزایش داد که این مهم تاثیر مستقیمی بر اقتصاد استان دارد.

بازوند با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردم در امر اقتصاد باعث رشد سرانه درآمدی آن ها می شود تصریح کرد: لرستان در بحث سرانه درآمدی رتبه  28 کشور و در بحث سرانه مصرفی رتبه پنجم کشور را دارد لذا این شکاف موجود در شاخص سرانه درآمدی و سرانه مصرفی مردم لرستان عمیق بوده که باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز