خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آرایش مجلس دهم به نفع اصلاح‌طلبان است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۸۲۱

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان رضوی گفت: جنجال اصول‌گرایان نتیجه شکست فاحش جناح محافظه کار است.

دکتر مقصودپور در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: مردم از انتخابات مجلس دهم آموختند که انفعال و قهر با صندوق رای، نتیجه ای جز تکرار تلخ دولت احمدی نژاد که سرمایه ملی را به فنا داد در برنخواهد داشت، زیرا جناح محافظه کار با توجه به اقلیت طرفداری که در جامعه دارد از حضور کم رنگ مردم استقبال خواهد کرد و به همان اندازه هم از حضور فعالانه مردم هراس دارد.

وی در خصوص حملات متعدد جناح اصول گرا به دولت تصریح کرد: جنجال اصول گرایان نتیجه طبیعی حضور فعالانه مردم و شکست فاحش جناح محافظه کار است و ایشان می خواهند به انحاء مختلف از جمله ادعای تعلق اکثریت به خود، دست بردن در آمار شرکت کنندگان در مراسم ضیافت‌شان و ... فرافکنی کنند.

آرایش مجلس دهم به نفع اصلاح‌طلبان است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه به امکان رای آوری گزینه سومی در رقابت با دکتر عارف و لاریجانی که امکان رای آوری برای ریاست مجلس دهم را داشته باشد، وجود ندارد، افزود: گمان می‌کنم علی رغم تمامی قابلیت های دکتر عارف حداقل برای سال نخست دکتر لاریجانی رئیس مجلس خواهد شد، چرا که بسیاری از نماینده های اصلاح‌طلب نظر مساعدی نسبت به ریاست ایشان دارند.

مقصودپور عنوان کرد: بدون شک آرایش مجلس دهم به نفع اصلاح طلبان است ولی گمان نمی‌کنم که دکتر عارف و لاریجانی به هیچ نحو در یک فراکسیون قرار گیرند هر چند در بسیاری از موارد از جمله برجام هم نظر خواهند بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص نسبت رابطه مجلس دهم و دولت تصریح کرد: مجلس دهم مجلسی همراه و هم سوی دولت و در عین حال اهل تعامل و نظارت بر دولت است، مجلس آینده باید بدون آن که چوب لای چرخ دولت بگذارد به وظایف قانونی خود از جمله در بعد نظارتی جامه عمل بپوشاند.

وی در خصوص حملات و اتهامات اصول گرایان به جناح اصلاحات خاطرنشان کرد: آن چیزی که بنده از دین می‌فهمم اتفاقا خلاف این است. دینی که آبروی مومن را بالاتر از کعبه و تعرض به آن را بالاترین گناه می داند هیچ سنخینی با اتهام زنی و بی اخلاقی و افترا ندارد و اتفاقا باید به خود اتهام زنندگان شک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز