خبرگزاری کار ایران

در مرحله اول سفرهای نوروزی

بیش از یک میلیون و 300 هزار مسافر در اصفهان اقامت کردند

استاندار اصفهان گفت: در مرحله اول سفرهای نوروزی بیش از یک میلیون و 300 هزار مسافر شب خواب در این استان اقامت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان رسول زرگرپور اضافه کرد: این آمار 30 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: تاکنون نزدیک به 650 هزار نفر از مراکز دیدنی استان بازدید کرده‌اند که رشد صد در صدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اضافه شدن آمار مراکز تحت پوشش شهرداری، آمار کلی بازدیدکنندگان از مراکز دیدنی استان این رشد قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ابهت و عظمت شهر اصفهان نباید به میدان نقش جهان و پل‌های تاریخی این شهر محدود شود، تصریح کرد: متاسفانه معرفی دیگر آثار تاریخی اصفهان مورد غفلت قرار گرفته است.

زرگرپور که در جریان بازدید از اردوگاه گردشگری باغ فدک، ستاد هدایت و اسکان مسافران کیمیا و مسجد، حمام، بازار و زورخانه علی قلی آقا اصفهان سخن می‌گفت، افزود: امسال برای دومین سال متوالی محدودیت‌های ورود گردشگران خارجی به اصفهان در ایام نوروز برداشته شد و در این ایام اصفهان از مسافران داخلی و خارجی استقبال کرد.

استاندار اصفهان همچنین از آماده‌باش بیش از 50 مرکز بهداشتی و درمانی در استان خبر داد و افزود: وجه تمایز اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها در این است که اصفهان همچون سال گذشته به مسافران دیالیزی و یا نیازمند به شیمی درمانی، خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز هیچگونه مشکل امنیتی در استان اصفهان گزارش نشده است، افزود: در سه روز ابتدای سال ترافیک سنگین در مرکز شهر وجود داشت که این مشکل نیز با اعلام به عوامل ترافیکی استان حل و برطرف شد.

استاندار اصفهان اسکان را یکی از اصلی‌ترین نیازهای مسافرت دانست و افزود: ظرفیت اسکان 300 تا 310 هزار نفر شب اقامت در استان پیش بینی شده است که 200 هزار نفر شب مربوط به شهر اصفهان و صد هزار نفر اقامت شب نیز مربوط به دیگر شهرستان‌هاست.

وی اظهارکرد: شهرستان‌های کاشان و نجف آباد بیشترین تعداد ظرفیت اقامت مسافران را دارند.

زرگرپور اختصاص باغ فدک برای اسکان مسافران نوروزی که طرح آن از سال‌های گذشته اجرایی شده است را یکی از ابتکارات مسئولان اصفهان برای اسکان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی بیان کرد و گفت: این مکان از لحاظ بهداشتی، تکریم مسافران و امنیتی برای اسکان مسافران نوروزی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه باغ فدک اصفهان ظرفیت برپایی بیش از سه هزار چادر مسافرتی را دارد، افزود: تاکنون در اوج روزهای پذیرش مسافران بین یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 چادر در این مکان برپا شده است.

زرگرپور با بیان اینکه برای حرکت مسافران نوروزی از باغ فدک به مرکز شهر و مراکز تفریحی و گردشگری، اتوبوس‌های رایگان تعبیه شده است، گفت: به مسافران نوروزی توصیه می‌شود که برای کاهش ترافیک در مرکز شهر از این وسایل نقلیه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش بار اعظم و بخش اصلی اسکان مسافران نوروزی را بر عهده دارند، اظهارکرد: بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی برای اسکان مسافران نوروزی مجهز شده است.

استاندار اصفهان از کاهش تصادفات جاده‌ای این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تاکنون تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان در نوروز 95 نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

استان اصفهان دارای بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی است که یک هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.

در نوروز 94، بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر گردشگر نوروزی با سفر به استان اصفهان از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.

بر اساس آمار، اصفهان در نوروز 93، سه میلیون و 200 هزار گردشگر شب خواب داشت که این افراد در هتل‌ها و مهمانسراها، باغ فدک (محل اسکان موقت مسافران) و نیز اقامتگاه‌های خصوصی (اماکن استیجاری سازمان یافته) و مدارس اقامت کردند.

استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.

اصفهان یکی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.

کد خبر : ۳۵۷۱۴۰