خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در کرج خبر داد:

ساماندهی آموزش عالی و دیپلماسی علمی در وزارت علوم دنبال می شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۴۰۷

وزیر علوم از گسترش همکاری ها و تعاملات بین المللی در عرصه دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمد فرهادی امروز در آئین گشایش ساختمان انرژی سبز و تجلیل از پیشکسوت پژوهشگاه مواد انرژی ایران در مشکین دشت فردیس با اشاره به گسترش همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه ها و  مراکز علمی-تحقیقاتی کشور گفت: در حال حاضر دیپلماسی علمی در وزارت علوم دنبال می شود.

وی در ادامه با اشاره به تقویت زیرساخت های علمی، در برنامه ششم افزود: طرح ساماندهی آموزش عالی و آمایش علمی پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولویت برنامه های وزارت علوم قرار دارد.

محمد فرهادی در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان کم انرژی بر سبز در پژوهشگاه مواد و انرژی کشور، گفت: این ساختمان به عنوان اولین نمونه از این نوع ساختمان ها در کشور از انرژی های تجدیدپذیر و نورگیری مناسب و مهندسی شده فضاها  استفاده و بهره می برد و در طول یک سالی که مورد آزمایش قرار گرفته، میزان مصرف انرژی آن در حد صفر محاسبه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این ساختمان از معماری مدرن بهره می برد و می تواند الگویی برای ساخت و سازها و معماری نوین با رویکرد استفاده از انرژی های نو و طبیعی تجدید پذیر در کشور باشد.

وی در پایان با اشاره به دیگر اهداف و برنامه های در دست پیگیری و اقدام خود در وزارت متبوعش تاکید کرد: ساماندهی و بازنگری برنامه های درسی و علمی دانشگاه ها و همچنین تبلور علوم دانشگاهی در عرصه های ملموس اقتصادی و اجتماعی کشور با حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان، در دست اقدامات و پیگیری برنامه های وزارت علوم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز