خبرگزاری کار ایران

دستور کار جلسات علنی مجلس؛

بررسی طرح برجام روز یکشنبه /حضور وزرای کشور و علوم در مجلس

درحالی که وزرای کشور و علوم برای پاسخ به سوالات نمایندگان در هفته آینده به مجلس می‌آیند، روز یکشنبه نمایندگان طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پس از تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوی اسلامی ایران در اجرای برجام در جلسه روز دوشنبه (13مهرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، این طرح یکشنبه آینده و در صحن علنی مجلس بررسی خواهدشد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوال موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوال مهدی عیسی‌زاده، نماینده میاندوآب در نشست علنی روز سه‌شنبه هفته آینده مجلس حضور می‌یابند.

هفته آینده همچنین گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران توسط نماینگان مجلس بررسی می‌شود.

این درحالی است که گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شورای نگهبان و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته نیز در جلسات هفته آتی مجلس بررسی می‌شود.

بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح و بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کد خبر : ۳۱۱۵۹۵