خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

جامعه سیراب از تعالیم قرآنی سمت رانت‌خواری و مال‌اندوزی نمی‌رود/ جامعه‌ای که پول، پول می‌آورد، غیر قرآنی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۷۲۲

وزیر کار با تاکید بر اینکه کارآفرینی امری قرآنی و مال‌اندوزی غیرقرآنی است، گفت: جامعه سیراب از تعالیم قرآنی به سمت رانت‌خواری و مال‌اندوزی نمی‌رود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی با حضور در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم جامعه کار و تلاش با اشاره به اینکه جامعه امروز بیش از گذشته نیازمند وابسته‌شدن به فرهنگ قرآن است، افزود: جامعه کار و تولید جامعه‌ای مانوس با قرآن است و جامعه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری به پیشرفت، تلاش و عدالت در سطح جامعه نیاز دارد.

ربیعی با بیان اینکه باید از توصیه‌های قرآنی برای ارتقا تولید بهر‌ه بگیریم، گفت: در حال حاضر بیش از گذشته به فهم ارتباط میان فردی قرآن نیازمندیم.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت جامعه دو نکته مدنظر است، افزود: گسترش خیر جمعی در جامعه ایرانی یک ضرورت است و کنار آن باید برابری و عدالت همواره در جامعه حاکم باشد، در این صورت پیشرفت محقق می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با بیان اینکه گسترش خیرجمعی در جامعه ایرانی ضرورت دارد، ادامه داد: به عنوان یک مسلمان احساس می‌کنم برای ایجاد تحول نیازمند تنهایی با قرآن هستیم. خلاء امروز جوانان و نوجوانان در جامعه اسلامی باید با تنهایی با قرآن پوشانده شود.

ربیعی گفت: جامعه‌ای که سیراب از نور الهی نباشد به سمت جامعه ربوی و رانتی کشانده می‌شود و این مسیر باعث از بین رفتن بنیاد‌ها می‌شود. به همین دلیل نیازمند ارتباطات بین فردی قرآنی هستیم.

 وی بیان کرد: جامعه تولید محور باید در مقابل جامعه ربوی قرار گیرد. جامعه‌ای که پول، پول می‌آورد، غیرقرآنی است. جامعه‌ای که ناشی از خلاقیت باشد مسیر صحیح را سپری نکرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه شغل انبیاء نیز تولید محور بوده، گفت: افرادی که جامعه را متحول می‌کنند سخت کوش هستند. کارگر از جامعه تولید محور رشد می‌یابد. جامعه‌ای که در آن احترام بر اساس مصرف «برند» صورت گیرد نمی‌تواند پیشرفت و رشد یابد.

ربیعی گفت: افزایش تولید در سطح جامعه نمونه ای از جامعه ای است که براساس آموزه‌های قرآن عمل می‌کند و این جامعه به جامعه‌ای تولید محور بدل می‌گردد در حالی که برای تحقق چنین هدف اجتماعی نیازمندیم تا بیش از هر زمانی ارزش‌های انسانی را که ناشی از مشارکت مردم است تقوب کنیم و هنگامی که جامعه کار و تولید محترم شمرده می‌شود آن جامعه تولید محور می‌شود و در جامعه ای که احترام ها براساس مصرف و برند، احرتام کنار گذاشته می‌شود و چنین جامعه‌ای راه به جایی نخواهد برد.

وی تاکید کرد: امروز نیازمندیم که تنهایی خود را با قرآن پرکنیم و نمود آموزه‌های دینی را در رفتارهای اجتماعی متجلی سازیم اما متاسفانه امروز افراد هریک در گوشه ای با فضای مجازی زندگی خود را سامان می دهند و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از فقدان و کاهش تبادلات ارزشی است.

ربیعی گفت: ما نیاز به ارزش‌های انسانی داریم که به واسطه آن تولید ملی ارتقا یابد، بنابراین ما به تحقق عدالت که یک آموزه اصیل قرآنی است بیش از گذشته نیازداریم پس باید در زندگی کنونی بیش از گذشته به قرآن تاسی ورزیم.

*بزرگداشت شهید حسنی کارگر

مراسم بزرگداشت مرحوم شهید محسن حاجی حسنی کارگر قاری ممتاز و بین المللی کشور که جان خود را در فاجعه منا از دست داد در دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» برگزار شد و از پدر این شهید توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز