خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اسامی نهایی کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان البرز

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات البرز گفت: بدنبال انصراف یکی از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان البرز از حضور در عرصه انتخابات استان پس از ساعت ها بحث و بررسی یک چهره تحصیل کرده اقتصاددان دانشگاهی به عنوان جایگزین کاندیدای رد صلاحیت شده، در لیست دو نفره کاندیداهای مورد حمایت شورای اصلاح طلبان البرز جای گرفت.

محمدعلی پورکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرج اظهار داشت: بدنبال استمرار فشار هیات نظارت استان و انصراف «علی امرایی»، نیمه شب گذشته با اجماع شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان البرز مقرر و مصوب شد «قدیر مهدوی کلیشمی» به عنوان گزینه جدید مورد حمایت و وثوق اصلاح طلبان البرز، در لیست دونفره حوزه انتخابیه کرج، فردیس و طالقان قرار گیرد.

به گفته پورکریمی «قدیر مهدوی کلیشمی» دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ژاپن گرفته است که هماکنون در دانشگاه تهران تدریس می‌کند و به سه زبان عربی، ژاپنی و انگلیسی مسلط است.

او در ادامه با بیان اینکه گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان البرز در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ هنوز قطعی نشده ابراز امیدواری کرد: طی امشب و نهایتا فردا در نشستی با معتدلان و اصلاح طلبان ساوجبلاغی، گزینه نهایی و قطعی مورد حمایت اصلاح طلبان البرز در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و نظرآباد معرفی و اعلام شود.

پورکریمی همچنین در خصوص لیست نهایی مورد حمایت اصلاح‌طلبان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: «صادق رزاقی» و «محسن کازرونی» گزینه نهایی و قطعی مورد حمایت اصلاح طلبان البرز در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

با اعتدالگرایان به لیست واحد نرسیدیم

او همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اشتراکات قابل ملاحظه اصلاح طلبان البرز و حزب دولت استان نسبت به حمایت از کاندیدا‌ها در عرصه دو انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری ۷ اسفند ماه جاری، در زمان کوتاه باقی مانده آیا امید به تفاهم و ارائه یک لیست واحد توسط اصلاح طلبان البرز و حزب اعتدال و توسعه استان وجود دارد؟ گفت: متاسفانه علیرغم بحث و گفتگو نتوانستیم به لیست واحد برسیم و در ‌‌نهایت با حمایت اعتدال و توسعه از «محمد جواد کولیوند» فرصت لیست واحد از بین رفت.

خاطرنشان می‌شود حزب اعتدال و توسعه استان البرز از «صادق رزاقی» و «محسن کازرونی» را به عنوان گزینه‌های نهایی مجلس خبرگان رهبری این حزب، معرفی کرده است.

ائتلاف کاندیدای رد صلاحیت شده اصلاح طلب با اصولگرایان صحت ندارد

پورکریمی در ادامه ضمن تکذیب انتشار برخی شایعه‌ها در مورد ائتلاف برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده به نفع کاندیداهای اصولگرای البرز تاکید کرد: در جمع بندی نهایی و خروجی جلسه و نشست برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده اصلاح طلب و معتدلِ استان قرار بر این شده، که برخی ستادهای کاندیداهای رد صلاحیت شده به نفع کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان البرز با یکدیگر ائتلاف کنند.

رئیس حزب اعتماد ملی استان البرز، در ادامه در خصوص انتشار برخی مطالب و اخبار مبنی بر موافقت چند تن از چهره‌های شاخص اصلاح طلب البرز با برگزاری جلسه مناظره با یک کاندیدای اصولگرای استان در یکی از دانشگاه‌های کرج خاطرنشان کرد: بنده و هیچ کدام از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان البرز به هیچ عنوان در جریان چنین موضوعی نیستیم و به نمایندگی از تمامی اعضا قویا طرح درخواست و موافقت با چنین مسائلی را تکذیب می‌کنم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات البرز گفت: اصلاح طلبان استان از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مناظره‌هایی که تنها در راستای شفاف‌سازی، ارائه و بررسی برنامه‌های کاندیدا‌ها باشد و عده‌ای با نیات، اغراض و اهداف تخریبی خاص بدنبال برگزاری آن نباشند، استقبال می‌کنند.

کد خبر : ۳۴۸۵۷۶