خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان مطرح کرد:

لزوم اصلاح برخی قوانین برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در گردشگری

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۲۵۹

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: برای اینکه بتوانیم محورهای اقتصاد مقاومتی را در گردشگری کاربردی کنیم، اصلاح برخی قوانین و سیاست ها ضروری است.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های گردشگری کشور توسط بخش دولت انجام می شود به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص توسعه اقتصاد مقاومتی و مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی و فعال سازی بنگاه های این بخش باید بصورت جدی دنبال شود.

وی ، کاهش وابستگی به نفت از طریق جایگزینی درآمد حاصل از گردشگری بجای اقتصاد نفتی را یک ضرورت برای ایران اسلامی خواند و اذعان داشت: جاذبه های بی نظیر طبیعی ، تاریخی و آثار باستانی برجسته کشور عاملی مهم در توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه صنایع دانش بنیان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، خودکفایی در فناوری ها و توجه به ارتباطات مجازی را یاری رسان در رونق گردشگری دانست.

علیزاده، مدیریت احیای الگوی مصرف و استفاده حداکثر از زمان، منابع و امکانات را مهم تلقی کرد و افزود: برای آن که بتوانیم محورهای اقتصاد مقاومتی را در گردشگری کاربردی کنیم لازم است یک سری از قوانین و سیاست ها اصلاح شود تا بتواند هم سو با اجرایی کردن این محورها حرکت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: گردشگری این توان را دارد تا حد مطلوبی از شرایط تحریم های اقتصادی رها شود و در کنار اقتصاد نفتی بالندگی اقتصادی  را سرعت بخشد.

وی به شرایط پسا تحریم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از زمانی که مذاکرات هسته ای آغاز شده، ورود گردشگر به ایران افزایش یافته به طوری که تصویر ایران در اذهان گردشگران خارجی مثبت تلقی می شود.

این مسئول با اشاره آموزش نیروهای متخصص در حوزه گردشگری در سراسر کشور به ویژه گیلان، بر ضرورت برخورد صحیح و قانونمند با گردشگر تاکید کرد .

علیزاده در پایان خواستار حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری شد و حضور تشکل های مردم نهاد در جهت حراست از میراث فرهنگی و توسعه بخشی به صنعت گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز