خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری‌ کودکان گیلان:

برای فرهنگ سازی در جامعه باید روی کودکان تمرکز کرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۰۱

مدیرکل کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به تعلیم و تربیت کودکان، گفت: تجربه نشان داده چنانچه چیزی در دوران کودکی در فرد نهادینه شود تا پایان عمر اثر خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پورحسن در همایشی که با موضوع وقف و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 رشت برگزار شد، اظهار داشت: در گیلان 31  کانون  پرورشی  دایر است و به طور کلی سابقه این نوع کانون ها در استان به 50 سال می رسد.

وی با بیان اینکه افراد شاغل در کانون های پرورش فکری همگی ماهر و کارآزموده هستند، افزود: این افراد با زبان کودکان به خوبی آشنایی دارند و این امر موجب جذب کودکان به کانون می شود.

پورحسن عضویت در کانون را در آینده کودکان و نوجوان و چگونگی ارتباطات اجتماعی آنها تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: تحقیقات نشان داده است که فعالیت کانون های پرورش فکری خروجی خوبی داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 330هزار دانش آموز است که از این تعداد 24 هزار نفر در تابستان امسال در 31 مرکز پرورش فکری ثبت نام  کردند.

وی بر لزوم افزایش تعداد مراکز موجود در استان تاکید کرد و گفت: این همایش به مناسبت هفته  وقف و با همکاری اداره کل اوقاف گیلان با هدف نهادینه ساختن فرهنگ ارزشمند وقف از سنین کودکی و نوجوانی برگزار شد.

پورحسن تصریح کرد: تجربه نشان داده است که چنانچه چیزی در دوران کودکی در فرد نهادینه شود تا پایان عمر اثر خود را حفظ خواهد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه آمار وقف در گیلان بسیار پایین تر از دیگر استانهای کشور است، افزود: آمار املاک موقوفی در استان نیز وضعیت مناسبی ندارد.

وی بر لزوم استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ سازی بین کودکان تاکید کرد و گفت: باید زمینه های شکل گیری اندیشه و رفتار اسلامی را در این نسل فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز