خبرگزاری کار ایران

اولین جشنواره فرهنگی دانش آموزان معلول برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۱۸

کتاب " من هم می توانم " به کودکان این فرصت را می‌دهد تا خود را جای دیگران بگذارند و از نگاه آنان به محیط پیرامونشان بنگرد این تمرین، درک متقابل آنان از شرایط متفاوت را موجب می‌شود.

ایلنا: جشنواره " من هم می توانم " با هدف آموزش غیر مستقیم طریقه ارتباط صحیح کودکان با افراددارای معلولیت در جامعه برگزار شد و امروز با حضور بیش از ۵۰۰ کودک وچندی از مسولین به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم اختتامیه جشنواره «من هم می‌توانم» امروز ۲۵ دی ماه در سالن آفرینش‌ها فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این جشنواره به همت انجمن باور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، شهرداری تهران، آموزش و پرورش و تشکل‌های مردم نهاد فعال حوزه شهروندان معلول با هدف اطلاع رسانی در مورد معلولیت به دانش آموزان شکل گرفت.

در این مراسم ۵۰۰ نفر از دانش آموزان عادی و دارای معلولیت منتخب جشنواره به همراه مربیان و مدیران مدارس و همچنین فاطمه آلیا، رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولین و نمایندگانی از طرف بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و همینطور محمد منیر صفی الدین نماینده سازمان یونیسف حضور داشتند.

ترانه میلادی دبیر اجرایی جشنواره «من می‌توانم» در گفت‌وگو با ایلنا گفت: این جشنواره اولین جشنواره ترویجی فرهنگی در حوزهٔ افراد معلول است که در سطح مدارس انجام شده است. ما کتاب «ما هم می‌توانیم» را در سطح مدارس پایهٔ سوم دبستان به طور رایگان توزیع کردیم. این کتاب برای آشنایی با کودکان عادی با معلول، آموزش چگونگی رفتار و برقراری ارتباط با افراد معلول و معرفی سازمان‌هایی که با این موضوع در ارتباط هستند تهیه شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان شهر تهران نیز برگه سوالی را که در انتهای کتاب بوده است پرکرده‌اند و برای ما فرستادند، انجمن باور به ۵۰۰ نفر از دانش اموزانی که در این طرح مشارکت نموده‌اند در مراسم اختتامیه جوایزی را به رسم یادبود اهدا می‌کند.

" محمد منیر صفی‌الدین " نماینده سازمان یونیسف در طی سخنرانی که در این مراسم انجام داد، گفت: کتاب من هم می‌توانم را بسیار دوست دارم زیرا این کتاب به افراد کمک می‌کند که تفکرشان را در مورد دیگران اصلاح کنند.


انجمن باور


انجمن باور در آذرماه سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در سه حوزه فرهنگ سازی؛ توانمند سازی و پیگیری حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت آغاز کرده است.


این انجمن به منظور فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان اقدام به تدوین و طراح پروژه‌های با عنوان(من هم می‌توانم) کرد این طرح با توجه به آموزش غیر مستقیم طریقه ارتباط صحیح کودکان با افراد دارای معلولیت در جامعه در قالب جشنواره طراحی شده است.


کتابی با همین عنوان توسط گروه‌های پژوهشی باور تهیه و با همکاری دفتر انتشارات و تکنولوژی کمک آموزشی در بین دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی شهر تهران به صورت رایگان توزیع شد. این کتاب به کودکان این فرصت را می‌دهد تا خود را جای دیگران بگذارند و از نگاه آنان به محیط پیرامونشان بنگرد این تمرین درک متقابل آنان از شرایط متفاوت را موجب می‌شود و این امر در آموزش رفتارهایی اجتماعی صحیح دوران کودکی به گفته متخصصان حوزه کودک بسیار موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز